I
ingjo
Guest
Har funderingar kring hur man tömmer fasta toatankar? Jag har aldrig sett någon camping som har denna utrustningen.
Ingjo
Ingjo
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Kan nämna att i Norge finns det tömningsstationer på nästan var och varannan bensinstation. Kanonbra och enkelt. Kostar ca 20 Nkr. Billigt sätt att fylla/tömma!
Frankrike, Spanien också!
Så borde det vara i hela Europa. Då vi bor och använder våra husbilar hela tiden så måste vi också på ett enkelt sätt kunna tömma/fylla. Detta gäller även på campingen! Har man en stor och fin bil går man inte gärna på offentliga toaletter utan använder bilens toalett och dusch på heltid. Det gör iallafall vi. Därför måste det vara lätt att flytta bilen för att fylla/tömma även på en camping. Vem vill springa med lösa hinkar när bilen är gjord för att bara dra i en spak! Nä bättring vill vi nog alla se.
Det borde vara väldigt enkelt för en bensinstation att ordna en tömningsstation och sedan ta en liten summa pengar för det hela. Hoppas vi snart har detta enkla system inför i Sverige också.