F
F.d. 26625
Guest
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015
Är ni på plats på Färjestad ?
Är ni på plats på Färjestad ?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag förstår att folk kan vara intresserade av motorsport. Vad jag inte förstår är försvarsattityderna med taggarna utåt som kommer fram när ämnet dryftas av folk utanför den inre kretsen. Det är nog lite speciellt för just motorsporten och jag tolkar det som att det finns någon sorts oro inför sportens framtid.
Jappe
Nej Jappe det är inte alls så att vi visar taggarna utåt, men vi måste ju ändå ha rätt till att korrigera era felaktiga påståenden. Förstår er (Jappe o Knarrevik) helt och hållet att ni inte har kunskapen om motorsport, ni har ju inte det intresset, men då är det väl på sin plats att vi informerar er så ni inte behöver leva i okunskap i framtiden. Visst intresse har ni säkert, och det glädjer ju ett motorhjärta, eftersom ni läser tråden och kommenterar. Fråga gärna om ni är osäkra istället för att påstå en massa felaktigheter.
Ha de gött, nu glädjer vi oss åt Pontus och Emils ledning i rallyt.
Vi har nog mer kunskap än du anar!
Jag själv var engagerad 61-62 tillsammans med farsgubben och ansvarade för tidtagningen på en specialsträcka öster om Ljungskile då Erik Carlsson och Carl Magnus Skogh härjade som värst.
Då var det spännande, idag med stigande ålder inser man det meningslösa med avlysta allmänna vägar, buller och miljöförstöring. För mig är det en mognadsfråga!
Orka inte med alla ovidkommande kommentarer.
Men kom faktiskt att tänka på en händelse i Volvos rallyhistorik. Det gäller Safarirallyt som kördes någon gång på 60-talet i Afrika (numera körs motsvarande i Sydamerika) den som vann var en indier med ett enormt brett leende över ansiktet, Jogindher Singh tror jag att han hette.
Åker till hemlig ort (Hagfors) nu på morgonen för att kolla på bilarna.