• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Dere 2 västkustgubber får la være å bland epler og appelsiner :D
Prøv selv en runde på hesteryggen i laveste klasse dressur-ridning (null fare og minst fysisk belastning) og se om dere ikke kjenner det i kroppen etterpå.
Høyere klasser krever for mye trening og sammarbeid med den andre i laget (hesten) til at jeg vil anbefale dere å prøve.

Selv i rally trenger du å være i topp fysisk form og med reaksjonsevnen på topp. Banekjøring med bil har jeg ikke praktisk erfaring med så det får andre fortelle om.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Säkert ansträngande liksom motocross men knappast idrott.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.708
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Säkert ansträngande liksom motocross men knappast idrott.

Vad är då idrott? Är det då idrott att springa efter en boll eller att stå på ett par skidor i nedförsbacke?

För min del anser jag att samtliga sporter som kräver lång och hård fysisk träning är att kalla för idrott.

Jag får ursäkta fotbolls entusiasterna för exemplet med bollen men det är ofta den nivån det ligger på när okunniga talar om motorsport.
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Jag liksom Google skiljer på sport och idrott. Googlar man på motoridrott och hästidrott så gör Google om det till motorsport resp. hästsport. Konklusionen blir ju då att motoridrott skulle betyda idrott för motorer och hästidrott idrott för hästar.

Skulle någon motorsport få kallas motoridrott sä skulle det väl då vara just rallysport för där rör ju gubbarna (och damerna numera) på sig ganska mycket även om rörelserna uppkommer på grund av fordonets mer eller mindre vårdslösa hantering. :D

Jappe
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Jag liksom Google skiljer på sport och idrott. Googlar man på motoridrott och hästidrott så gör Google om det till motorsport resp. hästsport. Konklusionen blir ju då att motoridrott skulle betyda idrott för motorer och hästidrott idrott för hästar.

Skulle någon motorsport få kallas motoridrott sä skulle det väl då vara just rallysport för där rör ju gubbarna (och damerna numera) på sig ganska mycket även om rörelserna uppkommer på grund av fordonets mer eller mindre vårdslösa hantering. :D

Jappe

Och skidsport skulle då bli sport för skidor. Njae, låter som dina tankebanor hamnat lite fel den här gången.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Skidorna flyttas av idrottaren! Bilen flyttas av motorn, alltså idrott för motorer!

Jappe
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Undrar om inte Knarrevik och Jappe börjat tappa gnistan.
Det har snart gått två timmar sedan en fotograf blev påkörd.
och inte en komentar:confused:
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Tragisk olycka men det verkar som fotografen klarar sig om man får tro på aftonbladet: Person pÃ¥körd pÃ¥ Svenska Rallyt | Rally | Motor | Sportbladet | Aftonbladet

Trist inledning på tävlingen.

mvh jocke

Tråkigt att sånt skall behöva hända men jag har alltid sagt att så fort fotografen får en kamera om halsen så känner de sig odödliga. Inte lyssnar de på tillsägelser heller utan hänvisar till ackrediteringen. Tur i alla fall att det inte blev några allvarliga skador.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Ja, motorsportfotografer lever ett spännande liv ibland, exakt hur det här gick till vet jag inte men det finns många saker som kan gå fel även om man förbereder sig och försöker tänka på allt.
Jag hoppas att det går bra för fotografen, (det blev lite fel här tidigare, jag missuppfattade ett par rader i artikeln)

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Inga fel på fotografen, kanske lite mörbultad efter en luftfärd på c:a 15 - 20 meter enl. Värmlandsradion.
För övrigt är det väl ingen nyhet att fotografer är experter på att placera sig på platser där de få bra bilder men sällan tänker på sin egen säkerhet i lika hög utsträckning.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.794
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Tyvärr står dom ju ofta precis där man inte får stå, och där det är farligast, men där blir det också bäst bilder. Om jag förstått rätt var det så i det här fallet.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Svenska Rallyt 12-15 februari 2015

Inga fel på fotografen, kanske lite mörbultad efter en luftfärd på c:a 15 - 20 meter enl. Värmlandsradion.
För övrigt är det väl ingen nyhet att fotografer är experter på att placera sig på platser där de få bra bilder men sällan tänker på sin egen säkerhet i lika hög utsträckning.


För övrigt anser jag att allt för många inlägg i tråden ligger på sandlådenivå, framför allt om man tar hänsyn till trådrubriken.
Dax att ta ut husbilen på en tur istället.:twitcy:
 
Toppen