Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag skulle nog titta efter en träfri bil. Det blir mindre problem på sikt. Om du inte har en bil idag kan det vara en bra affär att se hur långt pengarna räcker i tyskland. För 50-60 tusen euro får du en mycket fräsch begagnad träfri bil och att importera är inget problem.
Det finns många trådar som beskriver hur man gör. Inget fel på Sunlight men man skall ju se till att man får max för sina pengar.
Det får man om man köper Sunlight
Om nu Harry Hymer kommer fram till att det fabrikat han funderar över inte är vad han tänkt sig efter att han tillfrågat er/oss på sidan.
Vad är det då för fel att lämna tips om annat fabrikat, luften är fri.
Vissa människor måste alltid ha åsikter om andra människor, hur de beter sig, hur de ser ut, vad de gör, vad de skriver och deras åsikter osv.
BernthåInger
Du har helt rätt det är inget fel att lämna tips.. och som du säger luften är fri.
Som sagt jag tyckte bara att vi skulle hålla oss till ämnet . Hade frågan vara ställd annorlunda som tex tacksam för synpunkter Sunlight, Mc Louis mfl.
Önskar dig en trevlig helg
Hej igen
Om valet står mellan Sunlight och Mc Louis borde man nog välja den senare då den idag
sedan något år är nästan helt träfri. Kommer säkert att påverka andrahandsvärdet också.
Idag är det ju sällan mekaniska problem som dödar husbilar utan rost, fukt och röta.
Rosten kan man hålla borta med behandlingar vart femte år men fuktbeständighet är något som grundläggs i fabriken där bilen byggs. Därför är bilar byggda av icke hygroskopiska material mycket bättre än de bilar som har trä och isolering utan slutna celler. Bäst är ju helt träfria bilar men de är oftast litet dyrare.
Hej.
Vill inte diskutera vidare men vill bara påpeka att MC Louis också är träfri.
Man bör ha på fötterna innan man uttalar sig, annars kan det bli fel i informationen som lämnas på denna sida som läses av många personer.
Tack, slut!
BernthåInger
Hej.
Vill inte diskutera vidare men vill bara påpeka att MC Louis också är träfri.
Man bör ha på fötterna innan man uttalar sig, annars kan det bli fel i informationen som lämnas på denna sida som läses av många personer.
Tack, slut!
BernthåInger
Även T.E.C. och LMC om man får tro Husvagn & Camping. Även billigare alternativ således.Om du läser så står det att vissa blev det från 2013. Tyvärr är de inte helt träfria utan innervägarna är fortfarande trä även nu. Så är det också på Hymer, Dethlevs LMC. Helt träfria har aluminium på båda sidor samt också i innergolvet. Det gäller Concorde, Phoenix, Morelo, NB , Hymer Liner, Eura, Carthago från 2015 då innergolven också blev träfria.
Dina svar bäste Bestliner är tydligen något man får ta med en nypa salt, att din bil förmodligen är den bästa som finns är vi snart övertygade om allihopa om än lite dyr som du brukar tillägga.
Dina jämförelser har jag ibland svårt att förstå, ex om du står på en ställplats och det glider in en völkner, blir din bil sämre då?Visa bilaga 94337
Bifogar en bild på Dethleffs sätt att konstruera som motsäger dina påståenden om det fabrikatet.
Lars
Hur stort är problem att det läcker in vatten/fukt i HB som är byggt på 2000 talet ? Och det får väl inte läcka in vatten vilket material än bilen är byggt av.