• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SUNLIGHT ? Tacksam för synpunkter

F

F.d. 25270

Guest
Går i köptankar och undrar om SUNLIGHT är ett bra alternativ. Vill absolut ha
en planlösning med enkelsängar, behöver bara 2 sängplatser. Har sett en modell som heter T66 och som verkar vara precis det inredningsalternativ vi letar efter. Kan någon hjälpa oss med råd och tips. Vi längtar efter att få leva "nomadliv" på landbacken, har haft segelbåt tidigare.

Tack på förhand och kör försiktigt.

Peter
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: SUNLIGHT ? Tacksam för synpunkter

Om ni skall köra på vintern se till så ni får uppvärmda tankar .
Kolla även så lastvikten räcker till = totalvikten -tjänstevikten , tänk på ju mera extra utrustning desto mindre lastvikt .
Lycka till med affären .
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: SUNLIGHT ? Tacksam för synpunkter

..
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25270

Guest
Sv: SUNLIGHT ? Tacksam för synpunkter

Om ni skall köra på vintern se till så ni får uppvärmda tankar .
Kolla även så lastvikten räcker till = totalvikten -tjänstevikten , tänk på ju mera extra utrustning desto mindre lastvikt .
Lycka till med affären .

Detta är väl inte ngt specifikt för SUNLIGHT. Min fråga handlade om eventuella
för- eller nackdelar med SUNLIGHT i största allmänhet. Finns det några generella svagheter man bör se upp med etc..

M v h
Peter
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25270

Guest
Sv: SUNLIGHT ? Tacksam för synpunkter

En grov gissning är att det behövs 200kg från "naken" ny bil till användbar. Sen går det förstås åt ytterligare 450kg till semester:cool:

Jag undrade om SUNLIGHT var ett bra alternativ som fabrikat. Din kommentar gäller väl alla märken.

M v h
Peter
 
U

ulven

Guest
Sv: SUNLIGHT ? Tacksam för synpunkter

Jag har en Sunlight A70-2010, men den erfarenheten jag har hittills så har jag inga klagomål på kvaliteten. Det enda som jag saknar lite är att 2010 inte gick att få med golvvärme men vad jag förstår kan man få det med 2011. Jag tycker att Sunlight är mycket prisvärd husbil. Man får mer än vad man betalar för!

// Per
 

kjellemona

FD HBK Medlem
Inlägg
186
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5065
Medlemskap
2022
Sv: SUNLIGHT ? Tacksam för synpunkter

Vi har en Sunlight -10 T63, den har samma mått som T66:an och är nöjda med den. Vi har inte haft några problem med den utan bilen har fungerat till full belåtenhet. Tilläggas kan att den lastar ca 730kg vilket räcker ganska långt.

Kjelle :)
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: SUNLIGHT ? Tacksam för synpunkter

Jag har en Sunlight A70-2010, men den erfarenheten jag har hittills så har jag inga klagomål på kvaliteten. Det enda som jag saknar lite är att 2010 inte gick att få med golvvärme men vad jag förstår kan man få det med 2011. Jag tycker att Sunlight är mycket prisvärd husbil. Man får mer än vad man betalar för!

// Per

Tack Per, alla omdömen mottages tacksamt.
/Peter
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: SUNLIGHT ? Tacksam för synpunkter

Vi har en Sunlight -10 T63, den har samma mått som T66:an och är nöjda med den. Vi har inte haft några problem med den utan bilen har fungerat till full belåtenhet. Tilläggas kan att den lastar ca 730kg vilket räcker ganska långt.

Kjelle :)

Hej Kjelle !
Kul att höra. Alla synpunkter är värdefulla, husbilsmarknaden framstår som en
djungel när en okunnig börjar botanisera.
Hälsn. / Peter
 
F

F.d. 55847

Guest
Sv: SUNLIGHT ? Tacksam för synpunkter

Hej. Är nya medlemmar och är på g att köpa Sunlight A 70. Haft stor nytta och nöje av forumet och söker nu färskare" info om för/nackdelar om Sunlight eller att tänka på " . I nuläget så är modellen som vi är på G med är utrustad med allt vad de kan erbjuda i denna modell. Väldigt tacksam för alla synpunkter o visdom ☺
Patrik o Laila
 
Senast redigerad av en moderator:

Solrosen44

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Västerås
HBK-Nr
16619
Medlemskap
2026
Sv: SUNLIGHT ? Tacksam för synpunkter

Ser att tråden är några år gammal men jag svarar patrikolaila: kolla även på carado som är en systerbil till sunlight. De är identiska bilar - bara textiler, träslag o namnet skiljer dem åt. Vi har själva beställt en carado a 464 med leverans till våren.
 
F

F.d. 55847

Guest
Sv: SUNLIGHT ? Tacksam för synpunkter

Tusen Tack !
Ja tråden var gammal men frågan aktuell och gröngölingar på att hantera forum ...:)
Har tittat på Carado samma modell och de känns väldigt gedigna o fina både Carado & Sunlight. Har läst att Carado o Sunlight byggs på samma fabrik, så enligt mig så verkar dom ha samma höga kvalité..´
Har följt o dammsugit HBK´ s forum samt internet och har ej hittat något negativt om någon av husbilarna från Capron fabriken, känns otroligt bra, prisvärt och ska beställa Sunlight nästa vecka... varför det blir en Sunlight är att vi har otroligt bra respons av en bra och trevlig säljare...:)
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: SUNLIGHT ? Tacksam för synpunkter

I nyaste Promobil (decembernumret) finns en utförlig test av Sunlight T65 för den som är intresserad.
 

Solrosen44

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Västerås
HBK-Nr
16619
Medlemskap
2026
Sv: SUNLIGHT ? Tacksam för synpunkter

Tusen Tack !
Ja tråden var gammal men frågan aktuell och gröngölingar på att hantera forum ...:)
Har tittat på Carado samma modell och de känns väldigt gedigna o fina både Carado & Sunlight. Har läst att Carado o Sunlight byggs på samma fabrik, så enligt mig så verkar dom ha samma höga kvalité..´
Har följt o dammsugit HBK´ s forum samt internet och har ej hittat något negativt om någon av husbilarna från Capron fabriken, känns otroligt bra, prisvärt och ska beställa Sunlight nästa vecka... varför det blir en Sunlight är att vi har otroligt bra respons av en bra och trevlig säljare...:)

Vad roligt med ny bil! Ni blir säkert jättenöjda med sunlighten . Vi kikade på båda bilarna (carado o Sunlight) på elmia o fick bättre pris o bemötande hos den ene och därför blev det en Carado. Annars tyckte vi att skillnaderna mellan märkena var o är minimala .
 

ÄLG1

FD HBK Medlem
Inlägg
848
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021
Sv: SUNLIGHT ? Tacksam för synpunkter

Hatt en -08 Sunlight T67 i 6000 Mil som jeg bytte
i -14 i större bil.

Aldrig problem med den husbilen.
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: SUNLIGHT ? Tacksam för synpunkter

Vi kör en T68 2014 inga problem en riktigt trevlig bil som passar alldeles
utmärkt till att vintercampa med . Vi var nere i Blekinge i julas och det var
runt -5 grader behövde inte stöd köra med gas . Det sitter en Truma combi
6 E med el patron i bilen . Kvaliten är riktigt bra till priset man får betala.
Kan varmt rekommendera Sunlight . Kan tilläggas att vi täckte fram rutan
med ett Masa täcke .

/Noy Noy
 
B

BernthåInger

Guest
Sv: SUNLIGHT ? Tacksam för synpunkter

Jag rekommenderar att du tar kontakt med Husbilar frÃ¥n McLouis, Eura Mobil & Knaus : Autohallen Husbilar Alingsås, Kungsängen, Karlstad eller Lomma de har olika alternativ. Själva har vi köpt en Mc Louis Mc4-75 och vi är jätte nöjda både med bilen och framförallt med priset,mycket husbil för pengarna. valet är fritt.
Ni får gärna kontakta oss om ni har frågor angående vår modell.

BernthåInger
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: SUNLIGHT ? Tacksam för synpunkter

Jag rekommenderar att du tar kontakt med Husbilar frÃ¥n McLouis, Eura Mobil & Knaus : Autohallen Husbilar Alingsås, Kungsängen, Karlstad eller Lomma de har olika alternativ. Själva har vi köpt en Mc Louis Mc4-75 och vi är jätte nöjda både med bilen och framförallt med priset,mycket husbil för pengarna. valet är fritt.
Ni får gärna kontakta oss om ni har frågor angående vår modell.

BernthåInger

Frågan var Sunlight ? Tacksam för synpunkter :)
 
Toppen