Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej.Hur kommer jag inn i denna strömbrytare. Bürstner Nexxo
Utan att veta säkert, jag skulle prova att försiktigt bryta loss strömbrytarna, på en vanlig 230V brytare fungerar det så att man bryter loss strömbrytaren ,sedan kommer man åt infästningen av sargen under den, normalt bara dit tryckt.Lyckas inte att komma in i strömbrytaren.... Har fått in en jättetunn plastkniv mellan vägg och sarg. Bryter så mycket jag vågar, men det händer inget. Kan det vara så att jag ska försöka att ta bort knapparna först, för att sen hitta några skruvar. Vill inte vara för våldsam....
Jag tycker att det ser ut som strömbrytare av fabrikat Berker och då är det som jag sagt men det kan ju vara något annat fabrikat och då kan jag tyvärr inte hjälpa dig.Lyckas inte att komma in i strömbrytaren.... Har fått in en jättetunn plastkniv mellan vägg och sarg. Bryter så mycket jag vågar, men det händer inget. Kan det vara så att jag ska försöka att ta bort knapparna först, för att sen hitta några skruvar. Vill inte vara för våldsam....
Se till att du har varmt i bilenLyckas inte att komma in i strömbrytaren.... Har fått in en jättetunn plastkniv mellan vägg och sarg. Bryter så mycket jag vågar, men det händer inget. Kan det vara så att jag ska försöka att ta bort knapparna först, för att sen hitta några skruvar. Vill inte vara för våldsam....
Ja. Har inte vågat bryta på knapparna innan jag vet att det är så det ska gå till. Har försökt att bryta under sargen, men det känns som att den sitter hårt. Jag misstänker att knapparna ska bort först.Är det den yttre plastkåpan som täcker alla tre brytarna du inte får av? Har du pillat bort knapparna?
Försök pilla bort knapparna. Det kan mycket väl sitta en tunn mutter bakom dem som håller kåpan.Ja. Har inte vågat bryta på knapparna innan jag vet att det är så det ska gå till. Har försökt att bryta under sargen, men det känns som att den sitter hårt. Jag misstänker att knapparna ska bort först.
Ok. Ska prova detta.Försök pilla bort knapparna. Det kan mycket väl sitta en tunn mutter bakom dem som håller kåpan.
En mutter..?Försök pilla bort knapparna. Det kan mycket väl sitta en tunn mutter bakom dem som håller kåpan.
Njae, mutter är kanske att ta i. Mer en tunn plastring som låser kåpan. eller vanliga plastflärpar. Oavsett ska troligen knapparna av först, för att se hur kåpan är fast i de infällda brytarna. Ta gärna av knapparna med något plastverktyg. Kan sitta ganska hårt.En mutter..?