• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips Strålkastare

Gudby

HBK Medlem
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
15284
Medlemskap
2025
Hej.

Jag hade en Dethleffs 2013 med likadana lysen. Då hade de problem med att de sprack och Dethleffs fick byta ett antal på garantin.
I samband med det fick jag ett tips från en återförsäljare, anledningen till att de sprack sades vara att bulthålen för fastssättningen var lite för
små vilket innebar att när plastskärmen rörde sig blev det spänningar i glaset och det sprack. Tipset jag fick var att borra upp hålen lite grann så att plasten kunde röra sig utan att det spände i lyset. Ett tips i all välmening.

Mvh / Roland
Samma här, bytte själv 3 st under garantin firman jag köpte bilen av ligger i Göteborg så han skickade nya till mig som jag monterade, kom själv på att det var för tajt och borrade upp hålen, det har dom klarat sig, tills stenskottet förra året.
Mvh
/ Benke

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Ja första priset jag fick var 35.700 kr, men då måste det ha varit zeonljus.
/Benke

Med tanke på dessa som är till VOLVO lastbilar och är väldigt lika, om inte även lite "snyggare"...... Men prismässigt på en annan nivå som ifrågasätter Dethleffs prissättning.

Strålkastare..JPG

M.v.h. JANKRO.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Med tanke på dessa som är till VOLVO lastbilar och är väldigt lika, om inte även lite "snyggare"...... Men prismässigt på en annan nivå som ifrågasätter Dethleffs prissättning.

Visa bilaga 237811

M.v.h. JANKRO.
Vad skönt det är att ha en bil där strålkastarna är standard Ducato, typ 500:- /st i originalkvalitet och baklyktorna är standard rektangulära dito.

mms7580

HBK Medlem
Kommun
Åhus
HBK-Nr
18446
Medlemskap
2025
Fick nytt besked i måndags , leverans i mitten av mars ??? om man nu kan tro på det
Priset från verkstad var 22000:- deras inköp , min självrisk 3000:-

Toppen