Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Kanske lite väl "vetenskapligt" för mig, det finns påverkansfaktorer som jag tycker är mer verklighetsförankrade och relevantare. Roger67 har många poänger i och med sina balanserade inlägg ovan.Förbrukningskurvan ÄR exponentiell hur man än vänder på steken, oavsett om det är en PB, HB, motorbåt eller en raket. Endast om man åker nedförsbacke (rörelseenergi pga gravitationen), då gäller andra regler. Detta har min lärare sagt en gång i tiden och han var (tro mig) verkligen trovärdig... Grattis Lovelylook om du har lyckats med den bedriften, det är bara att njuta och lägga pengar på annat trevligt.
--------------------------------------------------------------------------Jag har sagt det förut, och säger det igen.
LIVET är mer än liter per mil!!
Men jag bryr mig som sagt inte, vore det viktigt får man väl åka på cykelsemester
Fysikens lagar gäller så även förarnas "prestationer", mellan 2 olika förare med samma bilar och liknande förhållanden kan t.ex soppaförbrukningen i ytterlighetsfall "oförklarligt(?)" skilja med upp till 30%!Helt fantastiska förbrukningssiffror i denna tråd, frågan är varför fysikens lagar inte gäller just för husbilar?
140km/h i SNITT-hastiget och långt under litern, inget fordon jag kört är ens nära det.
BSFC hos dessa motorer bör ligga på under 100g/kWh, nobelprisvarning.......
Eller har husbilar inget luftmotstånd?
Ju mer det går åt desto roligare blir det
Du verkar inte ha riktigt koll på grejerna.
Med en 454 bigblock kan man hålla sig för skratt.
/M