• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stoppet med at ryge tobak

F

F.d. 25168

Guest
Hej alle
Har røget siden jeg var 9år, så har altså røget i 51år.

Igennem tiderne har jeg nok prøvet alt, for at holde op ( nikorette plaster-inhalator-akupunktur-snus-vilejestyrke )

Mange ting er afprøvet igen efter et par år, med samme resultat ;( jeg røg stadig !!
For 2 måneder siden var tiden kommet til at prøve e-cigaretter og jeg gjorde en bestilling på et startset ved E-cigarett Outlet - Sveriges lägsta priser pÃ¥ elektroniska cigaretter .

Resultat:
Har IKKE røget almindelige cigaretter siden :) må nu ryge i bil - stue - sovrum for min hustru.
Jeg er stadig overrasket over, at jeg ikke har haft lyst til en alm. cigaret, forunderligt nok savner jeg dem ikke ;)
De er nok heller ikke ufarlige for helbredet, men føler selv at ved e-cigaretter undgår jeg:

Tjære samt ca. 4000 tilsætningsstoffer.

Da jeg nu kun inhalerer 4 stoffer ( destilleret vand - aroma - nikotin - Vegetabiliskt Glycerin )
Så går det nok ikke helt galt.
 

Jes och Lillian

HBK Medlem
Inlägg
216
Kommun
Eksjö
HBK-Nr
9283
Medlemskap
2024
Sv: Stoppet med at ryge tobak

Hej Carnival, godt gået, tillykke med det.
Jeg havde også svært ved at stoppe, havde endda kun røget i 30 år, men til sidt syntes min læge jeg skulle prøve nikotin tyggegummi, og det gjorde udslaget. Tyggede i to måneder, og har ikke røget siden (1993) og ikke savnet det en eneste gang heller. Og det bedste, bortset fra helbredet og at jeg ikke lukter af røg mere, er at al amd begyndte at smage meget mere, samme med vin og whisky, og det er jo ikke så dumt.
Hilsen
Jes
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Stoppet med at ryge tobak

Har nu Ikke røget i 4 mdr kun dampet e-cigaretter, og savner ikke almindelige cigaretter ;)
Nb: har altid haft kolde hænder og fødder lige så langt tilbage jeg kan huske :( De er nu varme ;)
 
M

MatsFo

Guest
Sv: Stoppet med at ryge tobak

Verkligen bra gjort, grattis!

Jag lyckades sluta för några år sedan, men min fru röker fortfarande. Hon vill verkligen sluta. Jag har aldrig hört talas om dessa e-cigg förrän nu då jag tryckte på din länk.
Skulle du kunna ge lite tips om vad man skall köpa, hur mycket det kostar /månad och annat du kan komma på för jag tyckte inte deras sida var komplett för mig som nybörjare.
Så ska jag köpa ett kit och låta henne prova.

Tack /Mats
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Stoppet med at ryge tobak

Rökar numera också e-cigg 2 månader nu och det funkar kanon. Provat tantens vanliga, smakar s--t.
Olle.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Stoppet med at ryge tobak

Hej Mats

Dette er et bra begynder set, nemt at fylde och bruge, og er ikke voldsomt stor, dog større end alm cigaretter :

Kampanj - Vapor III, CE5, LED EGO-K 1100mAh

væsken er jo en smagssag, mine favoritter er strawberry og peach ;)

Koster i brug omkring 2-300kr i væsker (for storryger ), har dog brugt mere da jeg nok har købt de fleste af deres setup ;) samt prøvet næste alle smagsvarianter ;)
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Stoppet med at ryge tobak

Glemte at sige jeg røg 50-60 almindelige cigaretter om dagen ( rullede dem selv med rulltobak i alle årene )
Så i mine øjne og min families er dette et mirakel, ingen havde troet eller kunnet håbe på :)
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Stoppet med at ryge tobak

Mojn Aage og tillykke med fremgangen.
Jeg kvittede tobakken da jeg var 29 år - så det gik vel rimeligt let.
Selv dengang efter kun' 12 års rygning kunne jeg tydeligt mærke en forskel.
Inden for de sidste 20 år har jeg for inspirationen og det sociale lags skyld, kunnet få en smøg i festligt lag uden det ansporede mig på nogen måde - tværtimod.
Stoltheden over at kunne sige fra, bærer endnu mere end man regner.
Har vi hår på brystet eller va'.:):)
 

Tant Sture

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024
Sv: Stoppet med at ryge tobak

Bra gjort Carnival, Grattis.
Rökte själv ca tre askar per dygn, men det går att bestämma och man gör detta själv.

Tant Sture
 
M

MatsFo

Guest
Sv: Stoppet med at ryge tobak

Tack för svar, det ska jag genast beställa.

Ja det förstår jag verkligen att det känns som ett mirakel :)

Så även vanliga före detta rökare vill ha smak på röken? Jag trodde man skulle beställa de som såg ut som Marlboro och Camel?

Känner inte omgivningen något av e-rökningen?
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Stoppet med at ryge tobak

Tack för svar, det ska jag genast beställa.

Ja det förstår jag verkligen att det känns som ett mirakel :)

Så även vanliga före detta rökare vill ha smak på röken? Jag trodde man skulle beställa de som såg ut som Marlboro och Camel?

Känner inte omgivningen något av e-rökningen?

Min fru, har astma och allergi, hun siger hun ikke mærker noget, når jeg bruger e-cigaretter, kan nogen gang fornemme en svag duft, men ingen besvær ej heller i bilen.

Brugte tobakssmag i starten, men friskheden i frugtaromaen bekom mig bedre ;) efter en tid bliver man vant til en speciel smag, da er det nemt at fylde anden smag på ;) forandring fryder også på rejsen med husbil :)
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.559
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Stoppet med at ryge tobak

Du kan känna dig stolt. Vi rökare vet att det är ett helvete att sluta. Man är otroligt duktig på att hitta en anledning för att ta en cigg.
Lycka till
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Stoppet med at ryge tobak

Fel igen! Jag trodde det var fredag!

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Stoppet med at ryge tobak

Next step er nikotin afvænningen.
Bruger i øjeblikket 12mg og vil købe væske uden nikotin, blande til 6 mg og efter et par mdr gå ned til 3mg alternativt 0 mg, men det vil tiden vise :)
 
M

MatsFo

Guest
Sv: Stoppet med at ryge tobak

Nu förstår jag inte riktigt. Jordgubbe som är en av dina favoriter har ju inge nikotin enligt sajten. Då får du ju inte i dig något nikotin när du tar den, eller vad har jag missat?

Nu har jag beställt, bara att hålla tummarna att frun gillar det :)

Carnival, tack för hjälpen.

Japp & Knarrevik: Utan de som vill sälja cigg skulle det ju inte funnits något grupptryck om att börja röka.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Stoppet med at ryge tobak

Nu förstår jag inte riktigt. Jordgubbe som är en av dina favoriter har ju inge nikotin enligt sajten. Då får du ju inte i dig något nikotin när du tar den, eller vad har jag missat?

Nu har jag beställt, bara att hålla tummarna att frun gillar det :) .

Du har ret, tilfældigt udsolgt, dette svarede de mig her midt på natten :) Det kaldes service ;) :
Hej Aage,På många fruktsmaker har vi slut på nikotin. Men kommer in igen om några veckor. USA-Mix, Camel, Blåbär, Vattenmelon mfl finns med nikotin. Han får klicka runt lite så hittar han säker någon som han gillar tills vi fyllt upp sortimentet igen.Mvh//Electrocigarette
 
Toppen