Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Samma här, har GB150 med mig både i bilen och husbilen. Aldrig behövt den för eget bruk men hjälpt många bilägare med den. Har startat 10-12 dieselbilar med en laddning och inte varit urladdat för det, men laddat upp den i förebyggande syfte, är en räddare i nöden och slagtålig som tål tuffa miljöer.. GB40 klarar säkert 3-4 starter och sedan underhållsladdning skulle jag tro..Hej
Noco GB40 12V 1000A Kan jag inte uttala mig om, men Noco GB70 12V har jag startat många diesel motorer med så den kan jag rekommendera.
Nu var det ingen booster som levererade som lovat, de bästa klarade ca.300A vid 7V.
Ett tips är att låta boostern sitta ansluten och tillslagen 1 minut innan start, då hinner det över några W till startbatteriet innan startförsöket.
Fast fördelen med Lithiumbatterier i kyla är att de levererar mer efter varje försök, eftersom de värms upp vid belastning.
Dock ska man inte ladda dem i kyla, då kan det bli go'natt forever.
Nu får du rätta mig Peter om jag har fel.... Men visst kan du ladda "den" i kylan
.... Är cellerna bara varma så går det bra att ladda i många minus
![]()
![]()
Billig pris på starsbooster
![]()
NOCO Startbooster/starthjälp 1000 A - Genius Boost Plus GB40
Kraftfull och portabel startboosterLitiumbatteri för 12V batterierKan starta ett urladdat batteri på några sekunderKan starta upp till 30 gånger på en laddningGnistsäker teknik och skydd mot omvänd polaritetHåller sin laddning upp till ett årKan användas för att ladda smartphones via...www.mekster.se
Jag har en likadan. Tycker den är helt värdelös. Orkade inte starta en personbilsdiesel vid -5 grader. Skaffade min för två årsedan.Skaffade för fem år sedan en så'n som Räddningstjänst har. Har hjälpt både mig själv och andra bilar ett flertal gånger. 1860 Ampere. Går även att dra igång en långtradare med!!
Visa bilaga 202446
Fungerar den även på 24V ??Skaffade för fem år sedan en så'n som Räddningstjänst har. Har hjälpt både mig själv och andra bilar ett flertal gånger. 1860 Ampere. Går även att dra igång en långtradare med!!
Visa bilaga 202446
Inte min i alla fall. Endast 12V.Fungerar den även på 24V ??
Lämpligt är att ladda den, Willerwalle!!Jag har en likadan. Tycker den är helt värdelös. Orkade inte starta en personbilsdiesel vid -5 grader. Skaffade min för två årsedan.