• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatspriser

F

F.d. 13449

Guest
Sv: Ställplatspriser

Mycket intressant, men om du anger källan till dina påståenden om en miljon i anläggningskostnad och 50 tusend i driftskostnad per år kanske ditt påstående får lite trovärdighet. För egen del tror jag att siffrorna är helt tagna ur luften och dessutom helt orelevanta.:mad:
Jag gjorde ett enkelt excel-dokument.
Observera att jag inte tog med vare sig duschar eller toaletter, däremot möjlighet till avloppshantering och fylla på vatten. Siffrorna på de rörliga kostnaderna för el sopor och vatten är säkert helt felaktiga så de får ni ta med en nypa salt.
Hoppas att detta förklarar bättre och att jag slipper få fler sura smileysar.
 

Bilagor

  • Ställplats.xls
    32,5 KB · Visningar: 87

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Ställplatspriser

Snart vaknar kommunerna en efter en och sen vill alla hoppa på husbilståget tuff, tuff :)

/Bosse

Öregrund är på husbilståget tuff tuff

Det kommer åtta parkeringsplatser för husbilar. Fem i Västerhamnen och tre i Hamnen.
Samtliga parkeringsplatser är budgeterade.
Husbilsparkeringarna kommer att vara färdigställda före sommaren, säger Annila Bexelius Tekniska chefen på Östhammars kommun :)

/Bosse
 
F

F.d. 12848

Guest
Sv: Ställplatspriser

I Spanien i vinter så hotade köpmännen att vinterstänga sin verksamhet om polisen jagade bort fricamparna,resultatet blev att polisen öppnade redan stängda platser.Torre De Mar,Torrox och Algemar var platserna som öppnades efter deras påpekande kan inte köpmännen i Sverige göra något liknande undrar Illåsen
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Ställplatspriser

Sitter i new york här finns inga ställplatser knappt p platser och svindyrt att parkera bilen. Får läsa allt i tråden när jag kommer hem i veckan många läsningar o många svar ställplats priser engagerar folk tydligen. Barbbarner på 5 har ipad så han har lärt mej, vädret sol 20 g
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Ställplatspriser

Nu ställde du till det för mig Relax! Jag antar att jag sneglat för mycket på exempelvis Frankrike där beslutsvägarna är kortare och inte tillkrånglade i onödan. Jag kan se framför mig en fransk by där borgmästaren vid eftermiddagens hälsodrycksintag på bykrogen tillsammans med byns affärsidkare kommer överens om att inrätta en ställplats för husbilar för att få in lite extra pluring i byn. "Jag fixar marken som ändå bara ligger där och skräpar", säger borgmästaren "så får ni andra klara investeringskostnaderna! Vad säger ni om det?" "Utmärkt idé" säger då alla och snart finns där en ställplats som drar husbilsturister till byn!

Så går det till i Frankrike eller hur, Belar?

Jappe

Helt rätt, Jappe.

Man är oerhört på alerten när det gäller att skaffa fördelar till den egna byn, och hittar man något som man tror är positivt så finns varken byråkrati eller regler. Gäller speciellt i små byar, där Borgmästaren ofta har en väldigt stor makt.

Kan berätta att jag stegade upp till vår Borgmästare för en dryg månad sedan och frågade om jag fick låna det gamla (avkristnade) 1100-talskapellet, som är byns stolthet, för en konsert med min Barbershopkvartett.

Sjung lite så jag får höra sa han, och därefter var det OK. Idag ska jag hämta nycklarna (och resten av kvartetten som kommer med flyg från Sverige) och på Torsdag kör vi...

/Bertil
 
Toppen