tommya
HBK Medlem
Det finns nu en ny ställplats vid småbåtshamnen, Marin center syd står för detta. Man löser avgift på 150:- då gäller samma som båtägarnas service.
Med vänlig hälsning
7112 Tommya
Med vänlig hälsning
7112 Tommya
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Menar du Rastplatsen Simris, eller Simrishamn? Det är nämligen olika platser.Ingen som sitter på insiderinfo om Simris? Det blir ett dyrt laxfiske att både betala fullt pris på campingen i Simrishamn och dessutom hamnavgift för båten, men ställplatsen torde inte lämpa dig för husbil med stort båtsläp.
Det blir nog så att jag nöjer mig med att åka halvvägs och fiskar på Vänern, på Örskärs camping i Åmål ingår båtplats och tillgång till rensbod och frys i campingavgiften.
aake
Undvik Tobisviks Camping, som ofta hamnar i bråk med gäster av någon anledning.Tack för info. Den enda gång jag fiskat utanför Simrishamn stod jag på campingplats, men det var någon gång tidigt på 90-talet och jag antar att ett och annat ändrats sedan dess.
Båtsläpet vill jag helst ha på bevakat område när jag fiskar, en hel del stöldbegärlig utrustning (exempelvis 3 ton elwinch) varför campingplatsen nog blir bäst.
De senaste gångerna när jag körde så långt för laxfiske så stod jag en gång i Hällevik och en gång i Vägga-hamnen i Karlshamn. Fina platser det också, men jag tror stt ni har både fler och större laxar i Simrishamn.
aake