• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplats i Simrishamn

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Ställplats i Simrishamn

Serviceavgift för gästbåtar i Simrishamn - Vintersäsong 2014/15
Simrishamn/månad 780 kronor
Gästbåtsavgift inklusive dusch/dygn 130 kronor
Gästbåt utan boende/dygn 110 kronor
Simrishamns handelshamn/dygn 0,0-14,0 meter 140 kronor

Koordinater?
N 55° 33 ?? E 14° 21 ??
 

såj hobby

FD HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
1117
Medlemskap
2021
Sv: Ställplats i Simrishamn

Finns det två ställplatser vid hamnarna nu? Hur många bilar finns det plats för.
 

Willy

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
164
Medlemskap
2023
Sv: Ställplats i Simrishamn

Hej tommya,

är det denna platsen som finns i ställplatslistan för Simrishamn?
Den som Staffana har lagt in 2013-06-24?

Simrishamn /gästhamnen
GPS: N55 33 39 E14 20 54

/Willy
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Ställplats i Simrishamn

Någon som har koll på villkoren om man kommer med båten på släp? Jag kan tänka mig att lägga en vecka på laxfiske i mitten av april.
Jag har hört att det inte varit tillåtet att parkera husbilen på hamnparkeringen trots att man betalat hamnavgift för båten. Ny ordning nu?

aake
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Ställplats i Simrishamn

Ingen som sitter på insiderinfo om Simris? Det blir ett dyrt laxfiske att både betala fullt pris på campingen i Simrishamn och dessutom hamnavgift för båten, men ställplatsen torde inte lämpa dig för husbil med stort båtsläp.

Det blir nog så att jag nöjer mig med att åka halvvägs och fiskar på Vänern, på Örskärs camping i Åmål ingår båtplats och tillgång till rensbod och frys i campingavgiften.

aake
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Ställplats i Simrishamn

Ingen som sitter på insiderinfo om Simris? Det blir ett dyrt laxfiske att både betala fullt pris på campingen i Simrishamn och dessutom hamnavgift för båten, men ställplatsen torde inte lämpa dig för husbil med stort båtsläp.

Det blir nog så att jag nöjer mig med att åka halvvägs och fiskar på Vänern, på Örskärs camping i Åmål ingår båtplats och tillgång till rensbod och frys i campingavgiften.

aake
Menar du Rastplatsen Simris, eller Simrishamn? Det är nämligen olika platser.
Jag har varit nere i hamnen idag. Kontoret är stängt just nu. Svårt att avgöra VAD som gäller. I hamnen finns 5 ställplatser och 4 eluttag. Hur mycket det kostar framgår inte. På parkeringen 100 m norrut stod det idag 1 husbil och 1 husvagn där är det definitivt gratis.
Men det går att ringa 0727288587 för att få mer upplysningar.
Betr. eventuell trailer, så behöver väl den inte stå i hamnen, eller?
 
Senast redigerad av en moderator:

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Ställplats i Simrishamn

Tack för info. Den enda gång jag fiskat utanför Simrishamn stod jag på campingplats, men det var någon gång tidigt på 90-talet och jag antar att ett och annat ändrats sedan dess.
Båtsläpet vill jag helst ha på bevakat område när jag fiskar, en hel del stöldbegärlig utrustning (exempelvis 3 ton elwinch) varför campingplatsen nog blir bäst.
De senaste gångerna när jag körde så långt för laxfiske så stod jag en gång i Hällevik och en gång i Vägga-hamnen i Karlshamn. Fina platser det också, men jag tror stt ni har både fler och större laxar i Simrishamn.

aake
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Ställplats i Simrishamn

Tack för info. Den enda gång jag fiskat utanför Simrishamn stod jag på campingplats, men det var någon gång tidigt på 90-talet och jag antar att ett och annat ändrats sedan dess.
Båtsläpet vill jag helst ha på bevakat område när jag fiskar, en hel del stöldbegärlig utrustning (exempelvis 3 ton elwinch) varför campingplatsen nog blir bäst.
De senaste gångerna när jag körde så långt för laxfiske så stod jag en gång i Hällevik och en gång i Vägga-hamnen i Karlshamn. Fina platser det också, men jag tror stt ni har både fler och större laxar i Simrishamn.

aake
Undvik Tobisviks Camping, som ofta hamnar i bråk med gäster av någon anledning.
 
Toppen