• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sprit ska INTE vara kyld och absolut inte fryst

D

Deleted member 11118

Guest
Dricker du en rumstempererad whisky kommer du uppleva att smakerna blir betydligt starkare, dricker du en kall whisky kommer det bli betydligt svårare att definiera de olika smakerna. Det är exakt samma med Coqnac. Har aldrig druckit en kall Whisky eller Coqnac., då avstår jag hellre.
 
R

RobbeS

Guest
Det är klart att det är en småläning som var så förståndig.

Går ju inte riktigt ihop med en smålänning som av hävd och tradition är kända för sin sparsamhet. Tänk vad mycket pengar samhället sparat om man röstat ja på den tiden.

Spelar dessutom ingen roll om starksprit är kyld eller ljummen, smakar vedervärdigt i alla fall. ;)
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Går ju inte riktigt ihop med en smålänning som av hävd och tradition är kända för sin sparsamhet. Tänk vad mycket pengar samhället sparat om man röstat ja på den tiden.

Spelar dessutom ingen roll om starksprit är kyld eller ljummen, smakar vedervärdigt i alla fall. ;)
Som vanligt finns det de som tycker annorlunda Denna släpps av systembolaget på torsdag o kommer o bli fullbokad på några sekunder :)
 

Bilagor

  • Whiskey.jpg
    Whiskey.jpg
    158,4 KB · Visningar: 72

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Så kategoriskt kan man inte uttala sig.

Det är som att säga att mat smakar vedervärdigt, bara för att man någon gång smakat en maträtt som man inte tyckte om.

Pålle
Kanske din jämförelse gällt om du begränsar till en sorts mat som skribenten gjort med en sorts dryck.
Tex curryrätter eller strömming.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag håller med dig RobbeS. I synnerhet wiskey smakar vedervärdigt!
Det beror väl på hur man dricker. För min egen del undviker jag Jack Daniels & Four Roses pga smaken som jag inte tycker är speciellt njutbar. Men en lagom tempererad whiskey eller cognac tillsammans med en kopp espresso är mumma, iaf för mig. En god sommardrink jag tycker om varma dagar är 1 del gin, 1/2 pressad grapejuice, 2 delar sockerdricka & glaset fullt med is.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Åke, då gillar du väl Gauffins dubbelblandning också? :p
Tyvärr ?? tillverkas den inte längre men den hade bra APK-värde. Smakade vidrigt varm som kall.
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Åke, då gillar du väl Gauffins dubbelblandning också? :p
Tyvärr ?? tillverkas den inte längre men den hade bra APK-värde. Smakade vidrigt varm som kall.
Apk eller ppk som vi sa, tror jag personligen upphörde vid 25 årsåldern för mig.
Nu intresserar jag mig på smak o njutning.
Men det står ju var och en fritt...
Så länge var o en får göra som den vill är det bra
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Gunillas Kenth... skrev:
Man ska njuta av fullo av det man stoppar i munnen. Såväl dryck som mat.
Het rätt Gunillas Kenth, tiden hinner ikapp en...

Snappade upp detta på nätet:
"Antalet smaklökar börjar minska på allvar vid 60 års ålder och vid 75 års ålder har vi bara kvar en tredjedel av smaklökarna vi hade som unga. En del äldre kan därför komma att uppskatta besk mat som brysselkål, öl och bittra likörer på äldre dagar."

1601228092970.png
 
Toppen