Gunillas Kenth
HBK in Memoriam
- Kommun
- Hässleholm
Den är god. Det är väl det enda man ska blanda visky med.Tar nog en irish cofi så blir det inte för kallt i alla fall
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Den är god. Det är väl det enda man ska blanda visky med.Tar nog en irish cofi så blir det inte för kallt i alla fall
Smakar det något när den är kyld? Jag dricker både blended och singel rumstempererat. Även när jag tillsätter en tesked vatten så är det och rumstempererat.Hej
Jag har min Whisky i frysen och blandar med vatten i stället för is,då blir det sista i glaset inte så utspätt som det blir med is.
Mvh Klas Nilsson
Jämför du nytryck med original?Hoppas du inte betalade alltför mycket!
Denna välkända affisch finns i nytryck för en dryg hundring.
Pålle
Det är klart att det är en småläning som var så förståndig.
Som vanligt finns det de som tycker annorlunda Denna släpps av systembolaget på torsdag o kommer o bli fullbokad på några sekunderGår ju inte riktigt ihop med en smålänning som av hävd och tradition är kända för sin sparsamhet. Tänk vad mycket pengar samhället sparat om man röstat ja på den tiden.
Spelar dessutom ingen roll om starksprit är kyld eller ljummen, smakar vedervärdigt i alla fall.
Jag håller med dig RobbeS. I synnerhet wiskey smakar vedervärdigt!
Kanske din jämförelse gällt om du begränsar till en sorts mat som skribenten gjort med en sorts dryck.Så kategoriskt kan man inte uttala sig.
Det är som att säga att mat smakar vedervärdigt, bara för att man någon gång smakat en maträtt som man inte tyckte om.
Pålle
Det beror väl på hur man dricker. För min egen del undviker jag Jack Daniels & Four Roses pga smaken som jag inte tycker är speciellt njutbar. Men en lagom tempererad whiskey eller cognac tillsammans med en kopp espresso är mumma, iaf för mig. En god sommardrink jag tycker om varma dagar är 1 del gin, 1/2 pressad grapejuice, 2 delar sockerdricka & glaset fullt med is.Jag håller med dig RobbeS. I synnerhet wiskey smakar vedervärdigt!
Apk eller ppk som vi sa, tror jag personligen upphörde vid 25 årsåldern för mig.Åke, då gillar du väl Gauffins dubbelblandning också?
Tyvärr ?? tillverkas den inte längre men den hade bra APK-värde. Smakade vidrigt varm som kall.
Het rätt Gunillas Kenth, tiden hinner ikapp en...Gunillas Kenth... skrev:Man ska njuta av fullo av det man stoppar i munnen. Såväl dryck som mat.
Strawberry daiquirihmm, kan det vara en gin med lime och jordgubbsshrub?
Har väntat på inlägg med denna...Svårt att avstå is
i synnerhet till denna goding