• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sprit ska INTE vara kyld och absolut inte fryst

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Det är bara tunnisar som kyler eller fryser sprit. Sprit ska INTE vara kyld och absolut inte fryst. Is i drinkar är heller inget bra. Man måste ju känna smakerna. Däremot kan man dricka ett glas kallt vatten mellan drinkarna.

Punch 40/42 ° C
Cognac / Armagnac: 18/22 ° C, rumstempererat
Grappor: 14-16 ° C
Whisky: 16-18 ° C
Rom: 13-15 ° C
Tequila: 13/15 ° C

1601048969836.png

1601049107992.png
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Och vin, 17-18 grader rödvin, 10-12 vitvin som tumregel för mej.
Då smakar det allra bäst.
Mardrömmen är när man får in en flaska rödvin cirkus 24-25 grader varm (i den värme som råder utomhus).
T ex i Spanien.
Smakar pyton. Bara att be om is en masse :)

I Danmark är man mer förnuftig - rumsvarm (tempererad lokal!), Inte svepa, bara smutta och njuta av smaken.
En sak är säker - svepa en iskyld snaps i ett svep: Du känner knappt vad du drack.
 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
700
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Tycker nog att det är dags att ta en litet språng framåt från bakrutevarm Explorer och avslagen cola :)

För er som vill ha något lärorikt och samtidigt gott att pyssla med i helgen och framöver i husbilen så måste jag tipsa om nedan, Sveriges bästa drink kanal.


Trevlig helg
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Och vin, 17-18 grader rödvin, 10-12 vitvin som tumregel för mej.
Då smakar det allra bäst.
Mardrömmen är när man får in en flaska rödvin cirkus 24-25 grader varm (i den värme som råder utomhus).
T ex i Spanien.
Smakar pyton. Bara att be om is en masse :)

I Danmark är man mer förnuftig - rumsvarm (tempererad lokal!), Inte svepa, bara smutta och njuta av smaken.
En sak är säker - svepa en iskyld snaps i ett svep: Du känner knappt vad du drack.
Vår hädangångne Jappe skrev en gång att serveras man ett kylt vin så är det oftast av sämre kvalitet.
 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
700
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
nja... vi kan nog vara overrens om at vi inte ar overrens om detta.

Nar jag tappar upp min vodka ur boxen sa vill jag ha den kall, med mycket is och en val kyld powerking sockerfri..
Kan livet bli battre an sa??


;)



//Freddy

Detta ämne är nog lite klurigt att nå konsensus kring skulle jag tippa :)
 
Toppen