Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Dra inte alla över en kam... Har fricampat massor av nätter där nere, man får bara planera lite och inte stå still mer än man har resurser för. Tror att majoriteten som fricampat inte står still veckovis utan man fixar så man kan tömma och fylla etc på avsedda ställen. Är i alla fall min erfarenhet. Sen finns undantagen visst, men de är undantag. Har också sett ett flertal som fixar sånt med medhavd mc eller liknande.Man kan ju förstå dom, var har alla dessa bilar gjort av sina sopor, grå och svartvatten?
Ja, det är ingen tillfällighet att utvecklingen gått i den riktningen. Tyvärr vad gäller åtminstone Sydeuropa, kan vi inte skylla på ”giriga campingägare”, utan orsakerna får vi leta på lite närmare håll.Man kan ju förstå dom, var har alla dessa bilar gjort av sina sopor, grå och svartvatten?
var har alla dessa bilar gjort av sina sopor skrev:Dom här ställplatserna har alla svartvatten tömning, dessutom har alla platser och fricampingplatser gott om soptunnor. Kanske beror det mer på engelska turister som inte vill se en massa husbilstak, gäller dock inte Lagos
Ja, det är ingen tillfällighet att utvecklingen gått i den riktningen. Tyvärr vad gäller åtminstone Sydeuropa, kan vi inte skylla på ”giriga campingägare”, utan orsakerna får vi leta på lite närmare håll.
Men skall tillägga att vi skandinaver absolut inte tillhör den provokativa gruppen, tvärtom, vi är till största delen skötsamma.
Tommy
Nu var det nog inte campingägaren denna gången, utan det nya semesterkomplexet som byggs. Den trevliga kvinnan i kuren som faktiskt kan lite svenska visste redan förra säsongen att vi inte skulle få plats här längre. Men det var inte lätt att stå här i 30 graders stekande sol och inte få ha dörrarna öppna.Jag håller med om det du skriver i inlägget, förutom campingägaren i detta fallet.
I Armacao de Pera kunde man stå på denna parkeringen mot betalning.
Visa bilaga 202805
Vad jag ser på Brogus bild, så har han lyckats nu.
Tyvärr.
Krister.
Nu var det nog inte campingägaren denna gången, utan det nya semesterkomplexet som byggs. Den trevliga kvinnan i kuren som faktiskt kan lite svenska visste redan förra säsongen att vi inte skulle få plats här längre. Men det var inte lätt att stå här i 30 graders stekande sol och inte få ha dörrarna öppna.
Vad hände med ställplatsen uppe i backen ovanför A.de Pera som var nyöppnad januari 2018.
Är platsen öppen. Man hade stora planer.
Eller den är stängd?
Skulle va intressant att veta.
Krister
Är det denna så verkar den vara i full gång. AlgarvecampingcarPark – ASA Armação de Pêra
Rekommenderas,stod där för 2år sedan.Då jobbade en svensk tjej i receptionen.Eftersom platsen i Alvor är stängt så kommer ett tips om denna som öppnat på andra sidan N125
Figueira Caravan Park
Denna vintern stannar vi hemma. Det är inte skrivet i sten. Men då måste det lugna ner sig med coronan rejält om vi ska ändra oss.Ja den platsen stängde efter våren 2018, det saknades tillstånd. Men nu är den öppen igen och med nybyggd tömningsplatta. Gillar man fransmän är det ett bra ställe att stå på .Vi var där och kollade för någon vecka sedan och det kryllade av frallor och någon engelsman. Hälsningar från oss, ingen chans alltså att vi kommer att få se nr 18 denna säsong?
Det kan hända som Du skriver. Å andra sidan har det 14 dagars kumulativa antalet COVID 19 i Portugal stagnerat på rätt så höga nivån strax under 800 fall per 100.000, däremot i Spanien ses fortsatt nedåtgående siffror (nu 418) så man får hoppas att även i Portugal vänder det snart nedåt. Summarisk för EU ses också långsamt sjunkande trend. Sverige ökade till 616.Jag kan tänka mig att det blir en invasion med husbilar i Portugal efter jul och nyårshelgen om pandemin utvecklas på rätt sätt.
Men där är vi inte ännu.
Krister