Kanske: "Vad var det jag sa, extremväder kommer att förekomma oftare"Oj, vad säger Greta?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Kanske: "Vad var det jag sa, extremväder kommer att förekomma oftare"Oj, vad säger Greta?
Till 1-April har vi några månader kvarOj, vad säger Greta?
Detta var för lite kyla , nästa morgon nytt rekord NU -35,6 grader vid väderstationen Vega de Liordes på en höjd av 1872.Spanien har idag uppmätt sin lägsta temperatur sedan mätningarna startade.
-34,1 grader C , mätstation Clot del tuc la på 2305 meters höjd , i Pyreneerna Katalonien.
Tack Gisela och Kaj för uppdatering. Det är tråkigt att sådant inträffar. Å andra sidan skulle man säga att ökning av COVID incidens ändå har varit förväntad med tanke på Jul/Nytt År periodens aktiviteter. Man får hoppas att denna utveckling snart vänder.Beslut om Lock down i Portugal väntas komma imorgon Förhandssnacket talar om 6 veckor Covid19: Deaths increase 50% in the Algarve, Tavira worst hit Inget kul
Vi kommer inte att åka ner så länge läget är såhär. Vi vill kunna njuta av umgänge med vänner utan begränsningar av antal och tid och givetvis kunna avnjuta god mat på restaurang både till lunch och på kvällen. Dessutom vore det hemskt att hamna på ett överbelagt sjukhus där nere utan tillräckliga språkkunskaper. Jag fortsätter alltså mitt lärarjobb för att fylla tiden med något meningsfullt. Vår förhoppning är att kunna åka ner direkt sommarlovet börjar för att titta till vår husvagn, tält och plats.Tråkigt Siv att inte kunna åka ner och använda husvagnen eller det kanske går men synd att riskera.
Inte mycket blir som man tänkt detta år. Bara att bita ihop och vänta ut.
Vi är i Peniche och känner inte alls igen det som du skriver om. Men det kan ju vara annorlunda på andra platser i Portugal!Fick just besked från min vän i Portugal att han drar nog norrut snart...
Sjukvården i Portugal håller på att kollapsa.... Han säger att folk dör i ambulansen och i köerna in till sjukhuset... Just nu dör ca 770 om dagen i Portugal...
Varför till Santa Pola? Där och i övriga Valenciaregionen är just nu bland den högsta sprittspridningen i Spanien och högre än snittet i Portugal.Men det verkar ju svårt att komma hem förutom vädret så är det ett antal gränser att passera med oklara regler. Borde vara bättre att dra till santa pola eller nåt tills det lugnar ner sej.
Vi är i Peniche och känner inte alls igen det som du skriver om. Men det kan ju vara annorlunda på andra platser i Portugal!