Zlatko Schneberger
FD HBK Medlem
Nene, jag är inte upprördJa då förstår jag verkligen inte din upprördhet av tråden...
Men man kan inte förstå allt, och du har ju dina övernattningar lösta, det är ju bra...
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Nene, jag är inte upprördJa då förstår jag verkligen inte din upprördhet av tråden...
Men man kan inte förstå allt, och du har ju dina övernattningar lösta, det är ju bra...
Nej vi har inga bryderier, vi sover gott på bl.a. p-platser.Herregud ..vilka bryderier,tydligen är säsongen slut och folk har inget annat att göra ...det blir ett lång tråd om det ska skrivas fram till våren ...
Ulf & marieNej vi har inga bryderier, vi sover gott på bl.a. p-platser.
Nej säsongen är inte slut - vi kör året runt.
Jo, jag har annat att göra, jobbar heltid.
Jag har dock tidigare funderat över skillnader mellan kommuners tolkningar av övernattning på p-plats, därav att jag mejlade några av dom för att se vad dom svarade.
Och publicerade här för jag tänkte det kunde vara av intresse för andra.
Har du ingen lust att läsa tråden för att du tycker den blir för lång så föreslår jag att du lämnar den och läser andra kortare trådar istället.
//Ulf
Jag sover ofta på vanliga P-platser, lite diskret i skymundan och det tror jag ingen kommun stör sig på att HB-åkare gör heller.Personligen så tycker jag det är så dumt så jag finner inte ens rätt ord för dårskapet, och hur vissa kommuner kan pränta ner på ett papper att man inte får sova en stund i sin bil på en parkeringsplats vill jag inte ens kommentera i skrift.
Det skulle vara bra med en väl uppdaterad lista på olika lokala föreskrifter i Sverige så man helt kunde undvika dessa ställen och slippa att störa. Så man inte av misstag råkar handla eller köpa något annat, typ mat eller tanka, innan man kommer på att man inte är välkommen på besök.
Listan skulle ju också helst vara offentlig så även husbilsägare från andra länder inte förstör stämningen i vissa byar med ett oönskat husbilsbesök.
--------------------------------------Jag sover ofta på vanliga P-platser, lite diskret i skymundan och det tror jag ingen kommun stör sig på att HB-åkare gör heller.
Anledningen till att många kommuner inte tillåter övernattning i bil i sina ordningsstadgar är väl ett ganska nytt fenomen, för att få bort det ökade antalet EU-migranter som bor i sina avställda bilar på många parkeringsplatser de sista åren och då blir det lite missvisande.