• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Solifer 5500 , Varmen(primus) fungere ikke !!

HenrikSkovlunde

HBK Medlem
Kommun
Ballerup
HBK-Nr
42788
Medlemskap
2025
Hejsa. Mit navn er Henrik och skriver från Danmark. Jeg ejer en Solifer 5500 husbil. Har problemer med at få varmen til at fungere, system Primus!
varmen bliver koblet til på panelet men sætter inte igang. Cirkulationspumpen kører, gassen koblet till, men sikkerhets avbryteren slår opstarten fra och stopper!.. hvad kan være problemet ? Hoppes ni har nogle ideer ? Takker Henrik

Vittåker

HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
41627
Medlemskap
2025
Svårt att veta men jag vet att glödstiftet behöver ett friskt batteri för att bli tillräckligt varmt. Sen kan det ju också va defekt. Jag har inte mekat med pannan så mer än så vet jag inte.

Toppen