• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sog

F

F.d. 52945

Guest
Sv: Sog

Hej, jag köpte ett system till kassett c400 från firma campingtillbehör och frtidstillbehör, jag gav 1.695 kr det tog några timmar att få på det .
ArTii
 

BerntMgn

HBK Medlem
Inlägg
818
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2024
Sv: Sog

Man kan ju välja om man fortfarande vill ha medel i kassetten.
Skulle var intressant hur många här i klubben som har sog-system som har helt skippat kem-medel!?
Med vänlig hälsning
ArTii

Hej Grönsåpa I tanken är aldrig fel. Tar bort lukten o all beläggning.
Har haft SOG sedan 2008.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Sog

En skvätt grönsåpa kör även jag med. Något underverk gör det inte, men det är i alla fall inget som trekammarbrunnen far illa av.

Du/ni har bytt alias! Jag brukar spana efter dina kloka inlägg och det blir inte lätt för den åldrande mannen att lära nytt.

Tack
 

Rotax

HBK Medlem
Inlägg
202
Kommun
Luleå
HBK-Nr
976
Medlemskap
2026
Sv: Sog

Jag har inte monterat SOG, men har aldrig haft besvär mede dålig lukt i bilen eller haft övertryck i toakassetten. Kan det bero på att det finns ett litet läckage vid luftningsknappen, (det sipprar lite kiss när jag bär den för tömmning)?
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: Sog

Men luftutsläppet sitter på de flesta bilar där man sitter inder markisen och njuter. Inte vill man ha en fläkt från dasset som blåser rakt ut där man sitter.
Ok om det gått upp på taket.

Jag kan ha fel men förklara för mig varför jag tänker så.
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Sog

Men luftutsläppet sitter på de flesta bilar där man sitter inder markisen och njuter. Inte vill man ha en fläkt från dasset som blåser rakt ut där man sitter.
Ok om det gått upp på taket.

Jag kan ha fel men förklara för mig varför jag tänker så.

Vi har toan och luftutsläpp på andra sidan.

Vi installerade SOG på SOG-verkstaden i moseldalen och är mycket nöjda hitintills. Kostnaden var cirka 1200kr inkl installering :)
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Sog

Men luftutsläppet sitter på de flesta bilar där man sitter inder markisen och njuter. Inte vill man ha en fläkt från dasset som blåser rakt ut där man sitter.
Ok om det gått upp på taket.

Jag kan ha fel men förklara för mig varför jag tänker så.

Har haft SOG på båda sidor och visst är det bättre som vi har det nu på vänster sida. Det låter en del, men luktar inget alls, byt bara kolfiltret varje år.
 
Toppen