Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Man kan ju undra hur många kärnreaktorer som måste byggas för att tillgodose elbehovet (20-40 kWh/dygn) om alla skall ha elbil? Eller blir det brunkolsel från kontinenten? Då blir det ingen miljövinst, snarare tvärtom!
Genomsnittsbilisten kör ca 1500 mil per år, förbrukning ca 1L per mil blir 1500 Liter per bil och år. Vi har ca 4 miljoner bilar i Sverige tror jag? Hur många Kw motsvarar det?
Genomsnittsbilisten kör ca 1500 mil per år, förbrukning ca 1L per mil blir 1500 Liter per bil och år. Vi har ca 4 miljoner bilar i Sverige tror jag? Hur många Kw motsvarar det?
Grovt förenklat förstås (för att undvika decimaldiskussioner)?
Bränsleverkningsgraden för en bensinmotor ligger fn på ca 30% och iör en dieselmotor på drygt 40%! Varför skulle fö "överföringen till hjulen" vara sämre på en diesel jämfört med en bensinare?Husker jeg rett at det er ca 25% som kommer til hjulene av drivstoffets energi ved bensindrift og ca 30% ved diesel.
Bränsleverkningsgraden för en bensinmotor ligger fn på ca 30% och iör en dieselmotor på drygt 40%!
1 liter diesel~10 kWh och 1 liter bensin~9 kWh.