• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

smart lösning med parkeringssensor

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: smart lösning med parkeringssensor

Om man t.ex står på en lite öde plats så larmar det om någon kommer närmare bilen än 1,5 m. Väldigt smart tycker jag. Har monterat två på varsin sida av bilen.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: smart lösning med parkeringssensor

Har satt en lite framför bodelsdörren och en precis bakom bakhjulet.
Kopplar in dom via en brytare som jag har satt inne i bilen och kan slå på vid behov. Summern har jag satt lite under ett skåp och tejpat över den så att den inte skall låta för högt. Fungerar bra om man t.ex övernattar på en lite ensam plats och aktiveras när någon kommer för nära bilen. Nackdelen kan givetvis vara att den börjar låta om en hare el dyl skulle komma för nära bilen men det tar jag gärna.
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Sv: smart lösning med parkeringssensor

Har satt en lite framför bodelsdörren och en precis bakom bakhjulet.
Kopplar in dom via en brytare som jag har satt inne i bilen och kan slå på vid behov.......

Hej.
Har en fråga ."Hänger" den sig inte ???, min har gjort två gånger vid ca 5 tiden
(köpt hos Kjell) .Vad har du köpt din, Biltema, Class har inte i sin sortiment .

Mvh
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: smart lösning med parkeringssensor

Bruker en pir sensorer så kan en montere to på hver side pluss en foran og en bak høyt på bilen. Disse kan justeres slik at de ikke reagerer på noe som er mindre enn et barn eller noen annen grens som passer. Med rett vinkling så kan en få et larm når noe kommer innefor en sikkerhetslinje - 1 til 5 m fra bilen og beveger seg. Det finnes slike som en opsjon til NX-5 larmsystemet.
 

Lars o Carina

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
11722
Medlemskap
2024
Sv: smart lösning med parkeringssensor

Hej Där
Jag har följt inläggen om lösningen med parkeringssensor. När jag gjorde min varnare tänkte jag "bara" inom HB:en och när jag ändå skulle köpa brandvarnare köpte jag en resebrandvarnare på Kjell o co med dörrlarm. Jag har satt magnetbrytare vid varje dörr och anslutit till vararen. Så om man skulle få oväntat besök varnar brandvararen.
MVH Lars H
 
Toppen