• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Slut på Gratis TV utomlands via Telenor och Tele2 ?

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.610
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
IMG_0697.pngVisa bilaga 228852”Få se om Telenor kan hitta på nått för att kompensera alla oss som utnyttjat möjligheten att Streama TV fritt utomlands”

Trist, mycket trist. De senaste åren har det försämrats gradvis till att nu låta fri streamning upphöra helt. Allt enligt EUs krav på PTS.

Men det finns en ljusning. Flera operatörer har skapat nya alternativ. I Grekland har OTE nästan halverat priset på ADSL. Vi sa upp vårt när det kostade 36Eur per mån. Nu har grannen nytecknat för 22Eur.

Även kontantkort har rasat i pris. Cosmote säljer 200GB att nyttjas under en månad för 25Eur. Det funkar för oss.

Nu är det lite tjafs bland teleoperatörerna i EU och stoppet per den 30 Juni. Det verkar som att flera EU-operatörer och även Telenor har förlängt sin obegränsade period in till Oktober.

Samtidigt så dubblar ex Cosmote sina erbjudanden. I går fick jag två månaders obegränsat för 25 Eur. Erbjudandet gäller alla. Nu är vi konsumenter plötsligt vinnare.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Nu är det lite tjafs bland teleoperatörerna i EU och stoppet per den 30 Juni. Det verkar som att flera EU-operatörer och även Telenor har förlängt sin obegränsade period in till Oktober.

Samtidigt så dubblar ex Cosmote sina erbjudanden. I går fick jag två månaders obegränsat för 25 Eur. Erbjudandet gäller alla. Nu är vi konsumenter plötsligt vinnare.
Den obegränsade surfen funkar ju utmärkt att streama med i vårt hemland även om det inte är gratis längre. Problemet uppstår ju om surfen ska belasta den begränsade surfmängd vi har med oss utomlands. Telenor har 100G men det går fort åt om streamingen ska gå på den. En lösning är ju att de kraftigt höjer utlandssurfen.
 
Toppen