• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Slut på Gratis TV utomlands via Telenor och Tele2 ?

Micke_S

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Kalix
HBK-Nr
33970
Medlemskap
2024
Post- och telestyrelsens avgörande Post- och telestyrelsen (PTS) förelägger Telenor Sverige AB (Telenor) att senast den 31 oktober 2023 upphöra med nolltaxa vid tillhandahållandet av - Telenor Stream och - Telenor Stream Standalone. Detta föreläggande gäller enligt 15 kap. 5 § LEK omedelbart.

Detta var väl egentligen enda anledning till att jag bytte abonnemnag till Telenor som annars har sämre täckning i Norrland än Telia/Halebop/Fello/Telness osv.

Få se om Telenor kan hitta på nått för att kompensera alla oss som utnyttjat möjligheten att Streama TV fritt utomlands

Hela nyheten från PTS hemsida Operatörer måste upphöra med zero rating | PTS

/micke
 
F

F.d. 73249

Guest
då har man inte så mycket nytta av denna sida längre, om man inte kan komma i o titta på husbilsplatser
 
F

F.d. 73249

Guest
jag menar kan jag inte använda datorn utomlands med mitt tele2 abonemang
kan jag ju inte komma in på datorn o se husbilsplatser
 
F

F.d. 73249

Guest
aha det bara tv det gäller, ja det var ju illa nock.
 
F

F.d. 73249

Guest
nu förstår jag än mindra, kan jag fortsatt titta på tv på mitt tele2 abonnemang
vi tittar på svt play o tv4 play
bara det att dom drar gigabite
så allt som innan förutom att det koster en liten slant, viket jag trode att det gjorde nu oxå
varför ska allt vara så krångligt
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
nu förstår jag än mindra, kan jag fortsatt titta på tv på mitt tele2 abonnemang
vi tittar på svt play o tv4 play
bara det att dom drar gigabite
så allt som innan förutom att det koster en liten slant, viket jag trode att det gjorde nu oxå
varför ska allt vara så krångligt
Hela tråden handlar ju om Telenor så det rör ju inte ditt tele2 abonnemang.
Sen handlar det inte om en liten slant för de som streamar under en övervintring utomlands. Gigabiten försvinner snabbt från den begränsade surf du har utomlands.
 
F

F.d. 73249

Guest
vad jag förstod, som du kanske inte fattade var att det gälde telenor- TELE2- telia
men ursäkta mej så många gångar ... jag ska alldrig mer ställa en fråga härinne. jag kryper in under min sten igen
adjö
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.226
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Hela tråden handlar ju om Telenor så det rör ju inte ditt tele2 abonnemang.
Sen handlar det inte om en liten slant för de som streamar under en övervintring utomlands. Gigabiten försvinner snabbt från den begränsade surf du har utomlands.
Gäller alla operatörer

 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Gäller alla operatörer

Jo jag ser det nu i rubriken men hela trådens inledning handlar om Telenor
Post- och telestyrelsens avgörande Post- och telestyrelsen (PTS) förelägger Telenor Sverige AB (Telenor) att senast den 31 oktober 2023 upphöra med nolltaxa vid tillhandahållandet av - Telenor Stream och - Telenor Stream Standalone. Detta föreläggande gäller enligt 15 kap. 5 § LEK omedelbart.”
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.610
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
IMG_0673.jpeg”Få se om Telenor kan hitta på nått för att kompensera alla oss som utnyttjat möjligheten att Streama TV fritt utomlands”

Trist, mycket trist. De senaste åren har det försämrats gradvis till att nu låta fri streamning upphöra helt. Allt enligt EUs krav på PTS.

Men det finns en ljusning. Flera operatörer har skapat nya alternativ. I Grekland har OTE nästan halverat priset på ADSL. Vi sa upp vårt när det kostade 36Eur per mån. Nu har grannen nytecknat för 22Eur.

Även kontantkort har rasat i pris. Cosmote säljer 200GB att nyttjas under en månad för 25Eur. Det funkar för oss.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Det gäller min mor, behöver kolla på förbrukning av data först. Men för det priset får man mycket...
 
Toppen