Sv: Skydd och larm som avskräcker
Har den här på landet utanför dasset...tänder på ca 10m om man vill. Med 180 graders vinkel och ställbara lampor som är en stor fördel.
Finns billigt skräp som inte lyser ordentligt... men den här fungerar och går att flytta med enkel infästning. Funderar på att göra en limmad infästning för HB.
Kanske inte bara med tanke på att skrämma tjyvar utan även annat knytt .
IQ sensortech LED strålkastare Lumi batteridriven
Tack, för uppslaget. Kan nog funka och med flera syften.
Min "kravkatalog" börjar ta form. Kanske jag inte kan få allt, men det borde gå.
Jag har som sagt...redan en 4m lång LEDslinga på utsidan och som är ljusstark...i mörker. Min tanke just nu är att försöka få den kopplad till en på utsidan applicerad rörelsesensor. Jag vill nog också att en lampa ska tändas inne i husbilen...så att jag vaknar och kan gå ut och "brösta upp mig".
Är husbilen tom så vill jag, förutom att LEDLjus/ljudsiren aktiveras (+ kanske något hundmorrande från insidan) nog att tjyven ska kunna se mina mekaniska hinder ... och slutligen...om avskräckning falerade...så vill jag bli meddelad (sms?) på något sätt att brytning påbörjats. Jag kanske är på golfbanan och vill snabbt med buggyn ta mig till husbilen för att....
Vi kanske fricampar i skogen och får på natten besök av något intressant djur nära och på utsidan av husbilen...då vill jag bli uppmärksammad på detta. Rörelsedetektor på utsidan med koppling till lampa vid sängen borde kunna fungera.
Ja som ni ser så finns en del tankar, men jag har inte landat dem riktigt ännu. Men en sak är jag övertygad om...blir tjyven inte avskräckt...så bryter denne sig in...vilka larm eller hinder som än monterats. Bra larm och mekaniska hinder kan möjligen få tjyven att tänka att normala 10 sek (?) kan bli 2 minuter...vilket i sig kan verka avskräckande.