• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

Har inte riktigt kommit över min allergi mot äpplen, som jag fick i början på 90talet, när jag ansvarade för ett dos-nätverk (3 +open). Det fanns individer i organisationen, som till död och pina tvunget skulle få in sina maccar i nätet. Eftersom dom hade chefens öra så var det bara att försöka. Så mycket oreda som det skapade i nätet.....
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

Angående det här med att ”icke Apple fanatiker” påstås hacka på Apples produkter.

Det handlar inte om att Apples produkter skulle var så mycket sämre. Det som triggar en är den otroligt fanatiska inställning en del har till allt som det står Apple på.
Ett intressant fenomen där utgångsläget alltid är att det Apple släpper alltid är det bästa. Sen spelar det ingen roll vad det är, hur det ser ut eller vad det gör. Apple var först med allt, har alltid rätt svar och om Apple släpper en produkt utformad på ett visst sätt så är det på det sättet man skall jobba och tänka.
Allt annat är dåligt eller helt fel. Punkt.

Apple har varit väldigt duktiga på att få sina följare att tänka så och dessa fanatiker är också otroligt duktiga på att okritiskt sprida detta vidare till andra. Ofta med felaktiga svepande generaliserande argument som ”alla”, ” de flesta”, ”behövs inte” osv.
En massa färdigpackade åsikter som det är lätt för många att bara plocka upp och föra vidare.

Det är ett jäkligt intressant fenomen som är kul att studera. Jag är övertygad om att det är just denna blinda och döva fanatism som är det som triggar många ”fritänkande” att gå in i dessa diskussioner.

OBS
Jag gillar fortfarande min Ipad och tycker det är en suverän pryl. Iphonen däremot är gammal omodern historia.
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

Vilken tur att vi alla kan välja vad vi vill använda. Själv har jag t.ex. kört Citroen sen 1977. För nåt år sedan tyckte äldste sonen att jag skulle ha nåt mer ståndsmässigt. Köpte en Audi A6. Den hade jag i 8 månader, sen blev det Cittra igen..

/marunga
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

Visste inte att det krävdes speciellt usbminne till android. Mitt vanliga minne funkar med adapter till min Sony tablet S. Finns det inte adaptrar till micro usb?
 

Bilagor

  • IMG_20131021_093445.jpg
    IMG_20131021_093445.jpg
    3,6 MB · Visningar: 0

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

Det er kun snakk om en kabel med snudd send og mottak linjer. De finnes under med betegnelse OTG med micro hann og vanlig usb hunn kontakter.
Mange Android plater leveres med en OTG kabel og en vanlig USB kabel. Standard usb-drivere i Android støtter direkte begge kablene. Har for skøy testet en OTG på min 5,5 tommer telefon og det fungerer som det skal.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.885
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

Pushar angående skillnader på ios/android


Denna bild dök upp när jag köpte min HTC HD2 2008
Blev då kvar i android, men så är jag klåfingrig också.
Jag tycker den talar ett tydligt språk :)
ios har dock kommit ikapp under åren som gått.
 

Bilagor

  • iphone_vs_stone.jpg
    iphone_vs_stone.jpg
    21,2 KB · Visningar: 3

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

Pushar angående skillnader på ios/android

Denna bild dök upp när jag köpte min HTC HD2 2008
Blev då kvar i android, men så är jag klåfingrig också.
Jag tycker den talar ett tydligt språk :)
ios har dock kommit ikapp under åren som gått.

Inte en siffra rätt, det är nog ett skämt?
 
Toppen