• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Seriöst företag eller inte

Anders.pe

HBK Medlem
Inlägg
159
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
29622
Medlemskap
2024
Med anledning av denna tråd:
Vilka webbshopar för husbils- och campingtillbehör tycker vi är seriösa och bra att handla från?
Jag har handlat mest från Camping4u.se och tycker det har funkat bra.
Hej, jag brukar handla av Campingvaruhuset.se eller från Camping4u, upplever att båda är bra och tillmötesgående om man har synpunkter eller frågor.
Har handlat hos Campingaffären vid ett tillfälle vid ett tillfälle men aldrig mer, väldigt krångligt inga svar på frågor, bara massa negativa åsikter om andra affärer eller om produkter som dom inte säljer, plus att tittar man på deras hemsida så är dom i många fall relativt mycket dyrare..
 

Dylin

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
30115
Medlemskap
2024
Jag beställde lite småprylar den 30/6 som jag inte har har fått levererade ännu, får några mail om försenade leverans, en gång leverans nästa vecka men de kom inte. Som tur så har jag bromsat betalning så jag inväntar varan.
Campingshopen.se är en bra sida att handla på annars.
 

Ola.

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
35958
Medlemskap
2025
Har handlat där 2 ggr, ett väldigt bra exempel på oseriöst företag.
Svarar inte på telefon eller mejl.
Har till och med sagt att jag åker personligen hem till ägarnas adresser för att reglera det som var fel.
Då löste det sig!!
 

Jolof

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2024
Här kommer en uppdatering av min erfarenhet av detta mycket oseriösa bolag.
Efter att ha väntat över två månader på min beställning så annulleras plötsligt ordern av Campingaffären utan att lämna någon förklaring.
Har aldrig lyckats få tag på dom via mail eller telefon under dessa två månader.
Det jag beställt finns fortfarande att köpa på hemsidan och ska finnas i lager samt skickas inom 4-10 dagar står det...
Undvik dessa bedragare och för guds skull betala inget i förskott till dessa skojare!
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Håller med. Har tidigare köpt lite smågrejor av Campingaffären vilket funkat bra. Men i mitten av juli beställde jag Peggy Peg stormband som de hade till bra pris. Efter några veckor meddelade de att det var försening, vilket är helt ok, så länge man hör av sig. De presenterade också den senarelagda leveranstiden, så jag betalade vi Klarna, dumt nog. Nu har det gått 10 veckor och de svarar vare sig på mail eller i telefon. Inga stora pengar men det gör mig så förbannad! Så jag håller med. Undvik dessa bedragare och skojare! Skippa Campingaffären.se. Det finns så många seriösa alternativ.
 

CampingLady

HBK Medlem
Inlägg
386
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
38214
Medlemskap
2024
Finns mycket oseriöst på nätet, tyvärr...
Lägger till att även jag handlat från Camping4u.se och det har iaf funkat bra...
 

BHHW

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Borås
HBK-Nr
38118
Medlemskap
2024
Är det någon som vet om Camping affären.se som ligger i Varberg är ett seriöst företag?
Köpte stolar i somras har ej fått dom, får ej kontakt med företaget på mail eller telefon.
Hej! Jag beställde varor i augusti. Fick automatiskt besked efter två veckor att man hade leveransproblem. De svarar inte på mail och när man ringer uppger en telefonsvare öppettiderna. Detta även när man ringer under angivna öppettider. Har ringt och skickat flera mail men ingen reaktion. Har nu lyckats annullera ordern genom Messenger. Men när jag går in på hemsidan finns min order kvar! Det går ju att erbjuda låga priser när man aldrig bryr dig om att varken svara eller leverera! Kommer aldrig att beställa något där oavsett pris! Oseriöst är bara förnamnet!
 

Jolof

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2024
Nu råder det ingen tvekan om att företaget missköter sig grovt, de har nu stora skulder till kronofogden.

Anmärkningskontroll​

Kreditupplysning med viktig information:
Företaget har minst ett av följande:
Anmärkning, Skuldsaldo, Ansökan hos Kronofogden
Kontrollerat 2023-10-20
 

Jillan

HBK Intresserad
Inlägg
3
Kommun
Flen
Är det någon som vet om Camping affären.se som ligger i Varberg är ett seriöst företag?
Köpte stolar i somras har ej fått dom, får ej kontakt med företaget på mail eller telefon.
Jag beställde en grej från dom. Den blev försenad pga leveransproblem. Jag bestämde mig för att avboka. Försökte nå dom via deras support, telefon och mail. Fick aldrig kontakt! Till slut gick jag in i bekräftelsen och där hittade jag info om hur jag skulle avbeställa. Riktigt irriterande att inte kunna få kontakt på flera veckor. Kommer aldrig handla där igen!
 

Snigel Forsberg

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
16078
Medlemskap
2024
Vår leverans från campingaffaren.se är också försenad (21 dagar sen vi beställde våra stolar och dom är fortfarande inte distribuerade från Tyskland).

Försökte hitta vart jag skulle annullera ordern på "mina beställningar" men där fanns inte det alternativet.

TACK för tipset om att gå in på mejlet med bekräftelsen och annullera där.

Nu är det gjort och vi fick återbetalningen nästan direkt.
 
Toppen