• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Seriöst företag eller inte

Lgnbml

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Luleå
HBK-Nr
30041
Medlemskap
2024
Är det någon som vet om Camping affären.se som ligger i Varberg är ett seriöst företag?
Köpte stolar i somras har ej fått dom, får ej kontakt med företaget på mail eller telefon.
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.204
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Beställde stolar och väntade i tre veckor på leverans..., efter påstötning kom slutligen stolarna efter en mer "normal" leveranstid.
De verkar ha mindre begrepp om verksamheten än vad man förväntar sig. Svarar bara i telefon några timmar om dagen och mejlkontakt fungerade inte alls. Annars var det inget fel på varorna, när de nu äntligen kom.
Skulle jag handla av dom igen? Nja...
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.559
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Hittade detta företag i ”Min Husbil” ett reportage om att Nordic Center Kållered (husbilar)har utökat sin verksamhet. Gjorde en beställning ( läste inte om företaget i Trustpilot)
Det borde jag ha gjort. Min beställning hanterades av DHL. Spårade mitt paket och ser att det ligger kvar på samma ställe i nästan en vecka. Ringer DHL och får svar varför det ligger där. Jo campingaffaren.se måste lämna ut mer information till DHL innan dom kan hantera paketet. Dom har kontaktat campingaffaren.se. Jag frågade vad det är för information dom vill ha. Men det ville hon inte svara på. MEN dom har inte fått svar. Så paketet ligger där det ligger.
Har försökt att få tag i företaget men får inga svar. Har mejlat skrivit på deras facebooksida ett flertag gånger. Jag har ringt deras nummer 0105558502 där svarar ingen.Har ringt 4 gånger längsta tiden 20 min. Lyssna bara på deras Jingle så förstår man att dom inte vill att kunderna ska ringa.
Om man har ett företag som är så besvärliga att ha att göra med! Hur är Nordic Center i Kållered om man har köpt en dyr husbil. Så det var tur att jag köpte campinggrejer och inte en husbil.
Så jag kommer aldrig mer att handla från detta företag.
Peter
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.801
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Är det någon som vet om Camping affären.se som ligger i Varberg är ett seriöst företag?
Köpte stolar i somras har ej fått dom, får ej kontakt med företaget på mail eller telefon.
Beställde lite smått av dom. Saker kom inte. Dom hade leveransproblem.

Dom är nog inte oseriösa men dåligt grepp om läget.

Erbjöds senare om ersättningsprodukt som inte heller kom

Då bad jag om pengar åter. Pengarna kom fort och dom bad om ursäkt.

kommer inte handla där igen
 

Jolof

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2024
Campingaffären verkar tyvärr inte vara seriösa. Gjorde en beställning på en reservdel som skulle finnas i lager.
Eftersom jag kollade upp och såg att de hade dåliga omdömen så valde jag få faktura från Klarna.
Fakturan kom med blixtens hastighet men någon leverans har jag inte fått efter två veckor.
Idag kom ett automatiskt utskick via e-post som informerade om leveransproblem.
 

Lgnbml

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Luleå
HBK-Nr
30041
Medlemskap
2024
Tack för all information. Idag fick jag ett nytt telefonnummer av chatroboten 031-49 14 00 det visade sig gå till Nordiska center och camping affären i Göteborg får se om jag når fram till någon människa på företaget i morgon.
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.559
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Vet inte vad jag ska säga om detta företag. En sak kan jag säga dom är mycket oseriösa. I min husbil står det att Nordic center i Kållered breddar sig. Inte bara husbilar och husvagnar utan även tillbehör. Går man in på denna sida så står det som en underrubrik campingaffaren.se
Jag skickade ett mejl till nordic center. Det fanns två mejladresser. Dom kommer här.

robin.hellstrom@knauscity.se

john.lund@knauscity.se

i Min husbil står dessa namn också. Det är dom som breddar utbudet.
får mejlsvar från john.lund@knauscity att jag har vänt mig till fel företag
Men eftersom dom äger Nordic city och som jag har uppfattat även äger campingaffaren.seenligt Min husbil samt deras hemsida.
Då borde detta företag säga det var inte bra MEN jag ska tala med dom för att rätta till felet. Men svaret blev istället du har vänt dig till fel företag
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.559
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
här är svaret på det första mejlet till Nordic center
Hej
Ni skickar nu mail till fel företag. Ni behöver vända er till rätt företag för att få klarhet i ert ärende.

Mvh
John Lund

Nordic Center
Tullbomsvägen 5
43741 Lindome
031-491400

här är svaret på det andra mejlet
Där jag läste i Min Husbil att det är nordic center som breddar sitt utbud. Det var även en bild på ägarna i Min Husbil nr 4 2024

Hej
Det var en gammal artikel men rolig att läsa

Vi är som sagt inte samma bolag. Vi äger flera bolag och Campingaffären når ni på support@campingaffaren.se alt 010-5558502

All kontakt info finns på campingaffärens sida och på er orderbekräftelse.

Ha en fortsatt fin dag

Mvh
John Lund

Nordic Center
Tullbomsvägen 5
43741 Lindome
031-491400
 

Nymon

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
32885
Medlemskap
2024
De driver ju flera ehandelsbolag.
Om rotar lite på deras hemsida kan man hitta mer....
De har även en flik flik för investerare helt oseriöst när man börjar kolla.
/Kjell
 

Bilagor

  • IMG_2264.png
    IMG_2264.png
    178,6 KB · Visningar: 54

Anders.pe

HBK Medlem
Inlägg
159
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
29622
Medlemskap
2024
Ett för mig helt oseriöst företag, om man jämför priser så inser man att dom är oftast betydligt dyrare på marknaden fast dom påstår annat, plus jag gillar inte när dom snackar skit om andra märken än det dom själva säljer, istället för att framhålla sina saker som bästa alternativet.
 

Kullen19

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10670
Medlemskap
2025
Ännu bättre !
detta kom precis nu på Mail från dem…
detta är två bilder från min mail… de skall börja sälja öl och vin på postorder
 

Bilagor

  • IMG_0073.png
    IMG_0073.png
    894,6 KB · Visningar: 63
  • IMG_0074.png
    IMG_0074.png
    1,5 MB · Visningar: 63

landetRunt

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
32411
Medlemskap
2024
Ja det är inte ett företag som kan rekommenderas för någon, för något - hade inte koll på deras rykte innan vi beställde och nu sitter vi med en leverans som aldrig kommer och pengar vi får jaga via kortföretaget (lycka till med det). Möjligt att dom hade höga ambitioner som gissningsvis var det ett naivt men glatt gäng som tänkte ”här finns pengar att göra, hur svårt kan det vara??” kombinerat med rejäl oförmåga. Ska vi tippa på konkurs inom några veckor?
 

Kullen19

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10670
Medlemskap
2025
Båda verkar finnas på lexbase. I vilket ärende vet jag inte! Tänkte beställa därifrån men så såg jag vad som stod på trustpilot.
Om de börjar sälja öl och vin på postorder från Varberg så kommer de i lexbase igen… vilka amatörer, det kom ju ett rättsfall nyligen på att det var ok att skicka öl/vin över gränsen på distansförsäljning men det gällde ett företag med bas och verksamhet i Danmark..
det var längesedan Varberg var danskt.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Jag har handlat lite småpryttlar av dem. Man får vara vaken på priset. Men ibland är de prisvärda. Visst har det strulat med leveranstiden någon gång, men de har alltid uppdaterat förseningen och alltid stått upp. Firman finns inte i Lexbase.
 

Kullen19

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10670
Medlemskap
2025
Jag har handlat lite småpryttlar av dem. Man får vara vaken på priset. Men ibland är de prisvärda. Visst har det strulat med leveranstiden någon gång, men de har alltid uppdaterat förseningen och alltid stått upp. Firman finns inte i Lexbase.
Jag har också handlat en gång därifrån, som funkade. ( därav de fina erbjudande jag fick om att köpa vin på postorder från Varberg)
sedan är lexbase ett register över dömda brottslingar och inte företag, så rent tekniskt kan du inte hitta firman där, bara företagets huvudmän.
 
Toppen