• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Lill & Dick

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
17413
Medlemskap
2024
Hejsan
Vi har tänkt köpa en begagnad husbil i vår. I prisklassen runt 400´
Kan någon tipsa oss om seriösa och ansvarstagande handlare i väst/sydsverige. Och handlare som man absolut INTE skall beblanda sig med.
Har varit i kontakt med en del handlare, som t.ex.
-Napoli i Helsingborg
-Husbilar i Pukavik
-Vincents i Varberg
-husbilen.com i Mellerud
m.fl.
Som har verkat OK vid telefonkontakt.
Tacksamma för svar hälsar nybliven HBK medlem
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Svaren på dina frågor kan nog komma att spreta rätt mycket då alla har olika krav och olika erfarenheter. Vissa handlare är rena rufflare enligt vissa men helt suveräna enligt andra.

Mitt förslag är att du begränsar dig till handlare som funnits några år sen söker du på dem här i forumet och försöker bilda dig en egen uppfattning av det alla har delat med sig av.
 

Juhani & Leila

HBK Medlem
Inlägg
303
Kommun
Storfors
HBK-Nr
10084
Medlemskap
2024
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Husbilen.com i Mellerud hjälpte oss att ta hem en bil från Tyskland. Fungerade bra.
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Gokväll

Autohallen som finns i Hol(Alingsås) ,Lomma, Kungsängen samt Karlstad. De säljer MCLOUIS , Karmann samt EuraMobil. har också många begagnade bilar.
Vi har handlat två av våra bilar i Hol. Hör gärna av dig om något oklart.

Janne
 

lejonsson

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Skövde
HBK-Nr
3442
Medlemskap
2024
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Jag är helt enig med inlägget angående Husbilslandet i Bäckhammar.
De har varit mycket bra att ha att göra med.
Det är en sak att de är bra att göra affär med, men de är dessutom suveräna när det gäller service och hjälp om och när någonting krånglar.

Jag kan bara rekommendera dem !

Leif
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.612
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Det är en helt omöjlig uppgift att avgöra vilka som är seriösa... Erfarenheterna kan vara så helt olika beroende på... Stora som små företag kan visa helt olika sidor vid olika tillfällen. Detsamma gäller ju hur kunder uppför sig, eller ?

De mer etablerade handlarna, med god ekonomi är normalt att rekommendera. De har kunskap och råd att vara seriösa. Som någon skrev, kolla runt och gör som du nu gjort, fråga andra.

Vi har mycket goda erfarenheter sedan många byten, av Husbilslandet i Bäckhammar. Det är värt att åka dit. Senaste bilen blev en Rapido från PR Husbilar i Sollebrunn, vi är mycket nöjda med allt. Förslag, leverans och uppföljning har fungerat mycket seriöst. Hälsar Björn o Lena.
 

lagerbrax

HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Finspång
HBK-Nr
6595
Medlemskap
2025
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Erikssons Husvagnar i Stenstorp.Vi är mycket nöjda dom ställer alltid upp
även efter leverans.
MVH
Lagerbrx
 

Carina & Ted

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
5514
Medlemskap
2024
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Hej,
Kan bara hålla med de som gjort tidigare inlägg. Det går nog inte att svara på det, då vi uppfattar service och bemötande på olika sätt.

Vi är inne på vår tredje husbil från Kalmar Husvagn & Fritid i Kalmar och vi har absolut ingenting att klaga på. Tyvärr funkar inte bilderna på deras hemsida så bra, men här är en länk till Blocket istället, där funkar det.
Vet inte varför det står Husvagn & Fritid även där, men länken funkar.
Kalmar Husvagn & Fritid AB

Nu ska jag kanske inte sticka ut hakan för långt då det är fel på AC´n som skall fixas till under våren :).
Det är inte klart ännu, men jag känner mig inte det minsta oroad.

Kolla lite tidigare inlägg om husbilsköp här på "siten". Lycka till med ert köp.

Mvh Ted
 
Senast ändrad:

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Märkligt trådskapare frågar om några handlare och får massor av svar som handlar om en mängd andra handlare!

-Napoli i Helsingborg, har min svärson handlat hos det var ok för honom
-Husbilar i Pukavik, har jag handlat hos, var ok för mig
-Vincents i Varberg, ingen erfarenhet
-husbilen.com i Mellerud, har jag försök få kontakt med, svarade inte på mail

- Vinslöv har jag handlat av ok för mig
- BiÖ har jag handlat av ok för mig
- Hymer Ängelholm, trassel men till slut ok
 

WalsanJ

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
3204
Medlemskap
2024
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

HYMER i Örebro.
Så nonchalanta, svarar inte på brev.
Hämtar inte ens ut rekommenderat brev
som vi också sänt till dem.
 
Senast ändrad:

Carina & Ted

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
5514
Medlemskap
2024
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Märkligt att det alltid skall vara någon som vänder till det, genom att ha synpunkter på vad andra skriver !!!

Man kan ju i alla fall hoppas att trådskaparen är tacksam för svar på de frågor som ställts.

Skulle trådskaparen bara vara intresserad av de ställen som nämns, så skulle det förmodligen det stå så !
 

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Vi har bara positivt att säga om Husvagns Svensson i Lidköping och Joel som vår säljare, de har tagit så god hand om oss och våran T E C husbil som vi köpte 2012. Garantiärenden ansvarsfullt och välskötta och vi har även fått hjälp nu efter garantitiden så där köper vi såklart vår nästa husbil.

Däremot de som vi INTE kan rekommendera är HYMER center i Örebro.
Aldrig nån som svarar i telefonen speciellt efter att man har betalat och hämtat bilen. Och när man går dit och väntar istället så kommer inte ens säljaren och frågar om man behöver hjälp. Undviker och ignorerar. Dit går vi inte ens för att köpa toapapper till husbilen.
 

GöranG

HBK Medlem
Inlägg
146
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
9877
Medlemskap
2024
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Delar helt den positiva uppfattningen om Husvagns Svensson i Lidköping och Joel. Vår positiva uppfattning gäller hela "gänget" där. Utan tvekan köper vi nästa husbil där.

Christel och Göran
 

K & P Express

HBK Medlem
Inlägg
805
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2024
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Vi har köpt två Dethleffs husbilar av Codat i Fritsla, en Carthago husbil av Bengt i Örkelljunga.
Båda återförsäljarna och verkstad med garantiåttaganden har varit klanderfritt!
 
F

F.d. 55312

Guest
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Det är en jättesvår fråga att svara rakt av på.
Däremot tycker jag du ska titta in hos etablerade handlare i närområdet och själv bilda dig en uppfattning.
Varför skriver jag närområdet, jo det blir ju enklare när du behöver service och reparationer.

Med vänlig hälsning.
Tommy
2227
 
Toppen