• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Seriös Hymer-handlare

S

Sören-6830

Guest
Sv: Seriös Hymer-handlare

Hej, intervjun fanns att läsa i Pro Mobil eller Reisemobil, det var i samband med att man lade ner en fabrik i Frankrike på grund av minskad försäljning. Var några år sedan, vet tyvärr inte vilket nummer.

Är väl lite ovederhäftigt att hänvisa till något som man inte är riktigt säker på. Har prenumererat på både Reisemobil och Promobil sedan 2007 och eftersom vi haft en Hymer 2007-2012 tror jag att jag har läst allt som handlat om Hymer. Har aldrig sett en sådan artikel du hänvisar till.

Leammi

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
737
Medlemskap
2025

Du har tyvärr missat artikeln, var en halvsida.
Gå gärna in på www. wohnmobilforum.de sök på Hymer probleme och du får 678 träffar!

F

F.d. 18512

Guest

Du har tyvärr missat artikeln, var en halvsida.
Gå gärna in på www. wohnmobilforum.de sök på Hymer probleme och du får 678 träffar!

Intressant argument. Låt oss för en stund bortse från inlägget som precis gjordes om att "probleme" ofta kommer upp i samband med "ohne" och "keine".

Enligt den här länken så hade Hymer år 2000 tillverkat 200 000 husbilar och husvagnar sedan företaget grundades. Slår vi ut 678 träffar på "probleme hymer" på 200 000 så ger det oss en felfrekvens på 0,34%. Inte mycket.

Söker vi för skojs skull på "carthago probleme" så får vi 243 träffar. Nu har jag inte lyckats hitta någon siffra på hur många Carthago har tillverkat totalt, men enligt den här sidan så tillverkade de under 2007 "mer än 1000" enheter.
Carthago har funnits sedan 1979, och väldigt generöst räknat så har de då tillverkat totalt cirka 34 000 fram till idag.

Vi delar 243 på 34 000 och får då en felfrekvens på 0,71%.

Hur var det nu med kvalitén?

Tyvärr så har jag inte hittat någon mer aktuell siffra än 200 000 totalt för Hymer, men matematiken talar ändå ett tydligt språk. Sannolikt så har inte produktionslinorna stått stilla sedan 2000 då siffran var aktuell, så låt oss säga att de tillverkat ytterligare 50 000 sedan 2000. Vi får då en felfrekvens på 0,27%.

WalsanJ

HBK Medlem
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
3204
Medlemskap
2024

Jag har aldrig haft problem med Hymercenter .

Får man gratulera till!!

Tyvärr köpte vi vår bil där.
Ett företag som inte skulle ha rätten till att sälja HYMER!
Såå nonchalanta, svarar ej på brev, inte hämtar de ut rekommenderade brev utan
de kommer i retur från post o telestyrelesen!
Kunder som inte passar dem placerar de på "svarta listan" !
Värsta företag jag varit i kontakt med!
Haft stora problem med dem! Till slut fick vi en fin hjälp från Hymer i Tyskland!

:)Tur att det finns andra återförsäljare i Sverige.
Eller att åka direkt till Tyskland och handla.

WalsanJ

HBK Medlem
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
3204
Medlemskap
2024

Köp bara inte någon husbil hos HYMER i Örebro!!

Bra husbil, men blir det problem, ingen hjälp och engagemang från Hymer-center i Örebro!
Tre år tog det för oss att få ordning på husbilens vindruta, deras verkstad klarade det inte!
Till slut fick vi via Tysklands försäljningschef på norden erbjudande att välja en verkstad i Tyskland för att få vårt problem åtgärdat utan kostnad!! Telsamtal gav inget. Brev skickades, inget svar. Rekommenderade brev hämtades inte ut, vi fick dem i retur från Post o Telestyrelsen !
Alltså: Stor varning för denna försäljare!

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026

Hej, intervjun fanns att läsa i Pro Mobil eller Reisemobil, det var i samband med att man lade ner en fabrik i Frankrike på grund av minskad försäljning. Var några år sedan, vet tyvärr inte vilket nummer.

Var det detta?
Nummer November 2009 av Promobile;
„Wir haben uns diese Entscheidung nicht leicht gemacht, aber angesichts der bereits langfristig unbefriedigenden Ergebnissituation war dieser Schritt zur Anpassung der Kapazitäten unausweichlich“,

Hymer schließt Werk in Frankreich - PROMOBIL

Spirit

HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
2620
Medlemskap
2025

Köp bara inte någon husbil hos HYMER i Örebro!!

Bra husbil, men blir det problem, ingen hjälp och engagemang från Hymer-center i Örebro!
Tre år tog det för oss att få ordning på husbilens vindruta, deras verkstad klarade det inte!
Till slut fick vi via Tysklands försäljningschef på norden erbjudande att välja en verkstad i Tyskland för att få vårt problem åtgärdat utan kostnad!! Telsamtal gav inget. Brev skickades, inget svar. Rekommenderade brev hämtades inte ut, vi fick dem i retur från Post o Telestyrelsen !
Alltså: Stor varning för denna försäljare!

Instämmer!!!
Lider med Er.
Vi har också blivit placerade på "Hymers långbänk" i 2 år.
Efter vi blev Hymers kund känns det som livet tog slut...
Uttröttad av att ständigt stånga mot den hårda Hymer-muren.

Spirit

Toppen