• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Seriös Hymer-handlare

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
Eftersom Hymer-center får mycket kritik här på forumet undrar jag. Var ska gå om vi vill köpa en hymer hos en seriös och bra handlare? Vi funderar på Hymer nästa gång men vet inte riktigt när det blir.
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Seriös Hymer-handlare

Eftersom Hymer-center får mycket kritik här på forumet undrar jag. Var ska gå om vi vill köpa en hymer hos en seriös och bra handlare? Vi funderar på Hymer nästa gång men vet inte riktigt när det blir.

Kanske vidga vyerna lite varför inte kolla Carthago. N-B. Concorde?
 

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
Sv: Seriös Hymer-handlare

Det är inget bestämt än. Vi har en Niesmann flair idag. Vi är öppna för vad som helst men Hymer ligger högt på listan. Men allt är en fråga om vi hittar en bil som motsvarar våra krav till rimligt pris.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.793
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Seriös Hymer-handlare

Vi köpte vår tredje nya Hymer på Hymercenter i Örebro i våras. Vi tycker de är bra att ha att göra med. Tittar in lite då och då och tar en fika när vi har vägarna förbi och brukar alltid hitta personal och/eller kunder att slänga några ord med.
 
F

F.d. 29787

Guest
Sv: Seriös Hymer-handlare

Vinslöv Fritidscenter är försäljare av HYMER, ligger väl bra till för er geografiskt sett.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Seriös Hymer-handlare

Eftersom Hymer-center får mycket kritik här på forumet undrar jag. Var ska gå om vi vill köpa en hymer hos en seriös och bra handlare? Vi funderar på Hymer nästa gång men vet inte riktigt när det blir.

Har varit kund hos Hymercenter och de var väl inte sämre än andra handlare, ibland riktigt bra ibland inte fullt så bra.

Den här handlaren har vad jag vet ingen kontakt med Hymercenter, har funnits länge: Startsida - Husvagns-Svensson i KÃ¥llered
 
F

F.d. 30124

Guest
Sv: Seriös Hymer-handlare

Har köpt 2 Hymer på Hymer Center. Jag upplever dem mycket seriösa . Deras möjligheter att serva bilen är dessutom mycket bra.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Seriös Hymer-handlare

Vi köpte vår Hymer på Hymercenter i Ängelholm.
De är mycket hjälpsamma, vänliga och kunniga. Däremot är väl prisbilden lite hög, inte bara hos Hymercenter utan hos de flesta Hymersäljare i Sverige.
Därför gjorde vi senast affär med Duerrwang i Dortmund och bytte vår Hymer mot en ny Arto. De är Tysklands största återförsäljare av Hymer och även en av de största på Niesmann.
Mycket seriös är våra erfarenheter som för ett par år sedan började med ett fel på vår dåvarande Hymer. Felet lagades direkt av deras verkstad som inom parentes är stor, 10 portar på rad.
 

Leammi

HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Varberg
HBK-Nr
737
Medlemskap
2024
Sv: Seriös Hymer-handlare

Skulle avråda från att köpa en ny Hymer överhuvudtaget, de har problem med kvaliten, deras egen marknadschef har i Tyskland deklarerat detta. Tyvärr så är det ett fåtal Hymerägare som vågar eller vill erkänna detta och jag förstår dem, värdet på deras bilar kan ju sjunka, men i regel så brukar ju alla fel åtgärdas efter mycket om och män, även av Hymer Center, och ett begagnat köp kan ju visa sig vara en bra affär.
 
F

F.d. 25045

Guest
Sv: Seriös Hymer-handlare

Har Hymer 07:a 675 SL Mercedes. Hymerkvalitet är skitkvalitet i alla fall i mina ögon o öron, mycket skruvande innan allt funkar o sitter fast etc.
Av Hymercenter i Örebro har jag fått ett flertal prisförslag som varit helt orimliga.
Ex 2 man 4-5 timmar, gjorde det själv när jag blev frisk, tog knappt en tim.
 

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Seriös Hymer-handlare

Hej!

Har haft 2 Hymer tidigare och är nu inne på den tredje, och den var dessutom ny när vi köpte den. Tro vad ni vill, men vi har inte haft ett enda problem med någon av dem. Det kanske kommer, men det kan man ju bara spekulera om....eller. Vad det gäller Hymer center i Örebro och även Ängelholm har vi alltid blivit mycket väl bemötta....och vi som inte ens har köpt bilen där! Så skulle jag byta någon gång vore de ett alternativ.

Hälaningar Kerstin
 
F

F.d. 50209

Guest
Sv: Seriös Hymer-handlare

Hade för fyra år sedan en gammal Eura där inte Truman gick igång. Det var ett kopparbleck på batterihållern, som ger gnistan, som hade ärgat av. Materialet gick på ett par hundralappar men arbetet 3500:- !!!! Bedrövligt, hade jag bara hittat felet själv så hade det vart bytt på en halvtimme. Aldrig mer Hymer i Ängelholm.
 

jalle

HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Båstad
HBK-Nr
352
Medlemskap
2024
Sv: Seriös Hymer-handlare

Kan bara hålla med.2st nya bilar har dom levereat,visst lite småfel men det fixades på ett bra sätt.
Tilläggas kan vid första bytet kom vi med en direktimporterad Hymer,man noterade bara att bilen var leverad av Palowski gmbh Bielefelt,en av de största handlarna i tyskland.Som sagt inget problem med detta inbyte.
Jalle
 

sigge - rikke

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
10849
Medlemskap
2024
Sv: Seriös Hymer-handlare

Hej, såg att ni har en Carthago, vi tittar lite på Carthago som klarar vinter, även kollat Frankia, Hymer.
Är er en vinterbil ?

Tacksam om du vill ge lite erfarenhet av en Carthago.

Hälsningar

Sigge - Rikke
 

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
614
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Sv: Seriös Hymer-handlare

Skulle avråda från att köpa en ny Hymer överhuvudtaget, de har problem med kvaliten, deras egen marknadschef har i Tyskland deklarerat detta. Tyvärr så är det ett fåtal Hymerägare som vågar eller vill erkänna detta och jag förstår dem, värdet på deras bilar kan ju sjunka, men i regel så brukar ju alla fel åtgärdas efter mycket om och män, även av Hymer Center, och ett begagnat köp kan ju visa sig vara en bra affär.

Hej
Var har du läst att marknadschefen säger att de har problem med kvalite'n. Skulle vara intressant att läsa.

/ Lasse
 
F

F.d. 21685

Guest
Sv: Seriös Hymer-handlare

Skulle avråda från att köpa en ny Hymer överhuvudtaget, de har problem med kvaliten, deras egen marknadschef har i Tyskland deklarerat detta. Tyvärr så är det ett fåtal Hymerägare som vågar eller vill erkänna detta och jag förstår dem, värdet på deras bilar kan ju sjunka, men i regel så brukar ju alla fel åtgärdas efter mycket om och män, även av Hymer Center, och ett begagnat köp kan ju visa sig vara en bra affär.

Även jag är väldigt intresserad av att få ta del av det du skriver om att : "deras egen marknadschef har i Tyskland deklarerat detta"

//mats
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Seriös Hymer-handlare

Efter ett antal bilmärken så är nog N-B och Concorde en klass för sig prova någon av dessa kanske
 

Leammi

HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Varberg
HBK-Nr
737
Medlemskap
2024
Sv: Seriös Hymer-handlare

Hej, intervjun fanns att läsa i Pro Mobil eller Reisemobil, det var i samband med att man lade ner en fabrik i Frankrike på grund av minskad försäljning. Var några år sedan, vet tyvärr inte vilket nummer.
 
Toppen