• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Samsung har passerat Apple

I

Ice-Man

Guest
Sv: Samsung har passerat Apple

Kul läsning, men jag fattar ingenting, är det telefoner ni jämför.
Bosse

Ja, men just nu är vi inne och gräver långt innan för den fina ytan (i Apples fall, den spruckna ytan). Kan förstå att det i vissa fall kan te sig som rena grekiskan :)

Ursprungligen försökte jag förstå vad det är som gör att folk köper en undermålig produkt till överpris och som dessutom har ett helt orimligt användaravtal kopplat till sig. Lyckligtvis har det ju vänt eftersom Samsung som enskild tillverkare har seglat förbi Äpplet. Räknar vi sedan in övriga tillverkare av Androidtelefoner så får Apple åter se sig rejält akterseglade.
Skönt att världen tagit sitt förnuft till fånga :)
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Samsung har passerat Apple

Så du menar att Samsung S4 redan finns på marknaden. Jag har hört att den dyker upp i Sverige om ca 6 månader.

Næ, han mente nok bare S3 med quadcore 1,4mhz som har været i sverige i flere monater !!!! Så Iphone 5 er forældet innan den udkom.

S4 kommer 2013, coh der kommer nok helt andre specifikationer på processor och grafik

hilsen

carnival
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Samsung har passerat Apple

En kamerat til brodern kjørte over sin Galaxy SII med dubbdeck (bilen ikke telefonen) - ene dubben lagde et hakk i glaset, men telefonen fungerte fortsatt. Noen få kr for et nytt glas og phonen er som ny igjen.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Samsung har passerat Apple

den sammenligning du lavede i tidligere indlæg er gjort med den amerikanske model ikke med den fyrkerne processor EXYNOS 1,4 MHZS3 du har haft på det svenske market i flere monater.

Så undgå at misinformere medlemmerne, for at promovere Apple, alt jag ber om.

Då är det tydligen S3 med nämnda processorn som jämförs!
Jag vill inte tro att testlabbet missinformerar eftersom de inte har koppling till någon part.

Citat:
Geekbench är mer eller mindre industristandard när det gäller mätning av ren beräkningskapacitet i datorer av alla slag, inklusive mobiler och surfplattor. Nu har John Poole på Primatelabs, företaget bakom testet, meddelat att det första resultatet för iPhone 5 har landat i databasen.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Samsung har passerat Apple

Då är det tydligen S3 med nämnda processorn som jämförs!
Jag vill inte tro att testlabbet missinformerar eftersom de inte har koppling till någon part.

Citat:
Geekbench är mer eller mindre industristandard när det gäller mätning av ren beräkningskapacitet i datorer av alla slag, inklusive mobiler och surfplattor. Nu har John Poole på Primatelabs, företaget bakom testet, meddelat att det första resultatet för iPhone 5 har landat i databasen.

Tror du skal tage det med en nypa salt, Iphone 5 er inta en trendsetter :(

Detta er også Geekbench ????

iPhone 5 benchmarks: Slower than the Galaxy S3, faster than the Nexus 7 | ExtremeTech

Iphone 5 score 1601

Iphone 5.png

Samsung S3 score 1781

S3.png
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Samsung har passerat Apple

Viber för röst, meddelanden och fotoöverföring till andra användare (inklusive iPhone givetvis). Annars finns ju Skype som även har video samt filöverföring Det finns en hel uppsjö appar till, men detta är väl de två största... Räcker för mig, jag har i alla fall inte fler sådana program installerade.

Viber är kanon men video har den inte och Rebtel och Skype kostar pengar när man ringer vanliga samtal.

Facetime och iMessage är klockrent men förutsätter att även mottagaren har iPod/iPhone/iPad. Kanske därför som iPhone har så stor marknadsandel bland ungdomar?
 

JanneW

HBK Medlem
Inlägg
439
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025
Sv: Samsung har passerat Apple

Ojoj, Googla lite så ser du tendenserna...
Beträffande Apples nytänkande i IOS 5: Apple copies a bunch of features from Android, calls it iOS5 (Updated) | ZDNet
Undrar vem som kopierar vem!!!

Och beträffande försäkringsbolagen så finns det hur många källor som helst att länka till. Sök lite i närmsta sökmotor...

ja sa bara vem som var först, inte vem som idag var mest nytänkande eller vart tendensen lutar åt..... även Toyota, som i början var en mycket dålig kopia, har gått om resten av värden i förmågan att göra bra bilar....

ja sa heller inte att du hade fel om vad statistiken säger gällande att försäkringsbedrägerierna (vilket det faktisk är) ökar när det släpps en ny modell, bara att det samma gäller ovasett om det står Samsung, Iphone, Nokia eller något annat på telefonen

du får nog skilja på äppelskruttar och päron du också ;)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Samsung har passerat Apple



Derfor du skal tage alle disse benchmark med at nypa salt !!!!! finns benchmark til det man ønsker :)


angående facetime og imessage.

Kan inta Google talk gøra dette :) inta for jag ønsker at se hvem jag prater med :) virker på alle platforme, och er inta låst til bare en !!!!

kan man kalde åbenhed, och inta som apples big brother styring.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Samsung har passerat Apple

Kan inta Google talk gøra dette :) inta for jag ønsker at se hvem jag prater med :) virker på alle platforme, och er inta låst til bare en !!!!

Har tittat på Vtok men finner den rörig och kräver inbjudan. Har du någon bra app till Google Talk?

Visst kan det vara kul att se vem man pratar med, tex barnbarn eller vänner i synnerhet om de befinner sig på andra sidan klotet.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Samsung har passerat Apple

Har tittat på Vtok men finner den rörig och kräver inbjudan. Har du någon bra app till Google Talk?

Visst kan det vara kul att se vem man pratar med, tex barnbarn eller vänner i synnerhet om de befinner sig på andra sidan klotet.


Tror Apple brugere, bruger safari och åbner Google Chat - Chat with family and friends ??

På dom fleste Android er det installeret från borjan
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Samsung har passerat Apple

Viber är kanon men video har den inte och Rebtel och Skype kostar pengar när man ringer vanliga samtal.

Facetime och iMessage är klockrent men förutsätter att även mottagaren har iPod/iPhone/iPad. Kanske därför som iPhone har så stor marknadsandel bland ungdomar?

Ja, jag saknar oxå video i Viber - det kommer kanske så småningom...
Eftersom jag ringer och SMS:ar gratis nationellt så blir det inte att jag använder någon av apparna särskilt mycket. Annan skillnad om jag befinner mig utomlands, men då har jag ju möjligheten att vilja om jag vill göra videosamtal i Skype (som är gratis) eller röstsamtal/meddelande i Viber.

Mina ungdomar där hemma (15-21 år), bryr sig inte om vilket. SMS och datatrafik och samtal ingår i deras abonnemang.
I övrigt hanterar de situationen likadant som mig när vi är utomlands. Det blev lite märkligt sist vi var på solsemester då café valdes utifrån om de hade Wifi :)
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Samsung har passerat Apple

För dem som orkar ta del av ännu en "seriös" test betr dessa egentligen ointressanta grupper av telefoner, så finns denna till påseende på Aftonbladet"+"!

Mot bakgrund av att vi min fru och jag är totalt ointresserade av att titta på filmer, lyssna på musik och spela spel i våra telefoner så är det upplysande att läsa denna test! Det är uppenbart inte lätt eller klart hur värdera olika telefoner, system och deras ev konster, ställt mot vad de fyller för faktiska behov hos oss användare - vi är alla unika vad avser behov och synpunkter http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/bredbandtelefoni/article15452653.ab

När man i skrivningar i länken ovan förstår hur ofta denna dyra och tydligen ömtåliga typ(?) av telefoner byts ut så frågar man sig oroligt vad kalaset kostar och för vem (individ eller försäkringsbolag/dvs oss alla som försäkringstagare).

Räcker det inte med den faktiska informationen som ges via länkens rubrik att Samsung fn har passerat Ihone, den är väl ändå sann just nu?
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Samsung har passerat Apple

ja sa bara vem som var först, inte vem som idag var mest nytänkande eller vart tendensen lutar åt..... även Toyota, som i början var en mycket dålig kopia, har gått om resten av värden i förmågan att göra bra bilar....

ja sa heller inte att du hade fel om vad statistiken säger gällande att försäkringsbedrägerierna (vilket det faktisk är) ökar när det släpps en ny modell, bara att det samma gäller ovasett om det står Samsung, Iphone, Nokia eller något annat på telefonen

du får nog skilja på äppelskruttar och päron du också ;)

Du sa "alltid svårt att vara först" när du citerat "Apple är omkörda igen", det tolkar i alla fall jag som att du avsåg att Apple skulle vara först med saker och ting. Därav min källhänvisning...

Återigen citerade du mig när jag talade om iPhone specifikt, därför tolkade jag det som att du inte trodde på det jag sa.
Vad jag vet har inget försäkringsbolag specifikt uttalat att de har märkt några tendenser exempelvis när Samsung släpper nya modeller. Dessa försäkringsbedrägerier har enbart handlat om iPhone där vissa bolag rapporterar om en stor ökning av trasiga iPhones vid modellbyte. Vi är i alla fall överens om att det är bedrägeri...
Hur vill du förklara att IF exkluderar iPhone från hemförsäkringen utan att nämna några andra smartphonemodeller/tillverkare? Jag tycker det talar sitt tydliga språk!

Jag har slängt mina äppelskruttar där de SKA vara - i komposten! Så visst har jag koll på mina kvarvarande päron! :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Samsung har passerat Apple

Mot bakgrund av att vi min fru och jag är totalt ointresserade av att titta på filmer, lyssna på musik och spela spel i våra telefoner så är det upplysande att läsa denna test!


Du har glömt de viktigaste användningsområdena för oss husbilister nämligen e-post, navigering, trafikinfo, ställplatssökning, TV-nyheter, lokaltidning, läs- och talböcker, väderprognoser, augmented reality m.m. m.m.

Spela spel och titta på film är inget för mig men igår lyssnade jag på Mark Knopflers senaste album (bästa hittills) och häromdagen på Bob Dylans hesa röst i albumet Tempest.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Samsung har passerat Apple

Jag har slängt mina äppelskruttar där de SKA vara - i komposten! Så visst har jag koll på mina kvarvarande päron! :)

Det verkar som om du medvetet omyndigförklarar de 378000 som köpte iPhone varje dag.

Sedan vet du lika bra som jag vem som startade trenden med den moderna smarta telefonen 2007 som alla försöker efterlikna fast med bristande kvalitet.

Halvhjärtade försök görs också att plagiera den moderna surfplattan.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Samsung har passerat Apple

Det verkar som om du medvetet omyndigförklarar de 178000 som köper iPhone varje dag.


Det har du gjort længe :) med Android : Google: Vi har 900.000 Android-aktiveringer om dagen

NB: Men der er ingen tvivl om, at Android ligger foran Apple. I det sidste kvartal har Apple solgt 35 millioner iPhones og 12 millioner iPads, og det svarer til 516.000 enheder om dagen.
 
Toppen