• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sammankoppling av startbatteri och bodelsbatteri

Stefan Magnusson

HBK Medlem
Kommun
Huskvarna
HBK-Nr
38592
Medlemskap
2025
Överväger att installera en DC-laddare mellan startbatteri och bodelsbatteri. Jag gör det av två skäl - dels för att förbättra laddningen, dels för att förbereda för lithiumbatterier som, enligt vad jag läst, behöver en DC-laddare.

Jag har också läst att den skall installeras mellan elblocket och startbatteriet. Nu till frågan: Till elblocket går två kablar som man inte kan se varifrån de kommer, då dragningen är dold. Den ena märkt batteri1 och den andra batteri 2. Är batteri 1 startbatteriet? Min husbil är en hobby från 2017, en optima.

Tacksam för svar
Stefan

Toppen