• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Saker som jag tycker är bra, enkla och funktionella

Emerson

HBK Medlem
Inlägg
255
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
27764
Medlemskap
2024
Ser ju bra ut, har själv skaffat "gästtoalett" till hb:n så den kan nog bli bra att stoppa ner den i.
Fick inga träffar på Hornbach, har du möjligtvis art.nr på lådan?
 

Morris

HBK Medlem
Inlägg
196
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
27583
Medlemskap
2024
Visa bilaga 173145Visa bilaga 173146
En sån här låda för extrakassetten. Jag hittade den på Hornbach. Den har gummitätning i locket och rejäla lås.
Den såg fin ut. Hade gärna köpt en sån om jag hittat men under tiden har jag en plastlåda med lock från Biltema. Storleksmässigt passar den perfekt till kassetten men det är inte samma säkra låsning av locket eftersom det bara är ett "klämlock". Pris med lock ca 100:-
 

Mattias C

FD HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
21611
Medlemskap
2022
Visa bilaga 155690 Visa bilaga 155689 Visa bilaga 155688 Visa bilaga 155687 Visa bilaga 155686 Visa bilaga 155685 Visa bilaga 155684 Visa bilaga 155683
Det är lätt att förköpta sig på saker till HB då utbudet är enormt men här är några saker som jag tycker är bra och har användning av. Lite tips på några bra saker (listan kan göras lång men här är några) som jag ”inte kan vara utan”. Första bilden är en märke från filmen Transformers, enligt min son något som husbilen inte kan vara utan:twitcy:

•Abnet, det enda rengöringsmedlet som behövs för rengöring av husbilen(ej med på bild)
•Nano fiber dukar för effektiv rengöring.
•Hängare med sugproppar för badhanddukar, badkläder mm som jag fäster på husbilens utsida
•Thermos muggar Klean Kanteen. Inget spill och garanterat varmt kaffe under lång tid. Har innan dessa avverkat 3 olika. Köper ni dessa på Espresso House så får ni den påfylld med gott kaffe
•Backar med lock med låsfunktion att packa i för ordning i husbilsgaraget
•Therma Cell och gasbehållare håller mygg bort under markisen samt mosquito trapp i husbilen så att mygg inte vill komma in i HB 12 v samt för vanligt uttag
•Portabel Induktionshäll för utomhus matlagning, speciellt nu när det är/har varit grillförbud (ej med på bild)
•Servetthållare från Serla som håller servetter på plats i blåsigt väder
•Presso kanna med thermos.
Det var lite saker som jag ville dela med mig av och valet är fritt. Kanske någon annan har suuuupertipps på saker som är funktionella?
Thermacell backpacker har du testat med andra mattor än thermacells egna?
 

CeGeT

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025
Har testat andra fabrikat som Mr. Mosquito och tar då 2 st...lite trögt men det fungerar och är billigare. Tänk på att du även kan flippa/vända på Thermacells mattor och använda dem en stund till Fyller även själv på Thermacells små gaspatroner vilket fungerar bra med refillgas från Biltema . Instruktioner finns på Youtube.
 

Rulleriet

HBK Medlem
Inlägg
647
Kommun
Åmål
HBK-Nr
25505
Medlemskap
2025
Dags att väcka den här viktiga tråden....

Grilltermometer behöver alla,
min favorit är denna sedan förra säsongen, har flera.

Bra pris och funktion,
möjligen lite känslig plast som inte tål riktigt hög värme.

Använder den till allt grillat och även till Omnian (genom lockets hål) och tillfällig koll av kylskåp/kylbox. /GB

 

Spaceman

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
29615
Medlemskap
2022
För er som har hundar och ogillar att dom springer om kring i lina eller koppel så kan jag tipsa om detta nätet jag köpte på Lantkompaniet. Inte den bästa bilden men ni fattar nog. Trycker bara ner pinnarna i marken och det blir en stor och bra hage till vovvarna och frugan :)20200716_210745.jpg
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.870
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
För er som har hundar och ogillar att dom springer om kring i lina eller koppel så kan jag tipsa om detta nätet jag köpte på Lantkompaniet. Inte den bästa bilden men ni fattar nog. Trycker bara ner pinnarna i marken och det blir en stor och bra hage till vovvarna och frugan :)Visa bilaga 196451

Finns det inte en risk för att frugan kommer över detta nät??
:eek: :)
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Gud va äckligt, med hållaren på bilden så syns wettexduken inte. Dessutom så har jag ingen ugn.
 
Senast ändrad:
W

Weckman

Guest
Här är den klart bästa uppfinningen och onödigaste.
Lätt att montera på husbilen med Gaffatejp.
Frugan kan nu få med sig betydligt mer burkar på en tripp till sopsorteringen, istället för en 125 lit sopsäck att släpa på bland husbils grannar.183EB44D-D0A7-4BD6-8801-A2178E0CB2D0.jpeg
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen