Tommy & Elisabeth
HBK Medlem
Sv: S.r husbilar i Malmö
Jodå, detta känner jag till. Men det brukar ändå finnas en villkorslista med i bagaget som generalagenten tåtat ihop och denna lista brukar tillverkarna vilja följa. Ett av kraven brukar väl vara att tillverkaren inte ska medverka till att ha en billigare sidoförsäljning. Mycket vanlig i Sverige att inte detta tillåts, om inget annat.
En av de fyra friheterna inom EU är Fri rörlighet för varor. Någon generalagent i Sverige har inte med att göra i vilket land inom EU jag köper något, Dock får man tänka igenom vad som gäller för garanti, Europa garanti finns i detta fall. Jag lär dock inte komma först kön hos Autohallen med min importerade husbil om det är något strul men jag är lite händig själv. Företaget jag köper av etablerades 1973 och har Italienskt momsregistreringsnummer. Oran är som vilken husbilsförsäljare som helst och jag betalar inte honom något utan han får provision från husbilsfirman. Men som sagt nästa år kan jag säga hur bra det gick
Jodå, detta känner jag till. Men det brukar ändå finnas en villkorslista med i bagaget som generalagenten tåtat ihop och denna lista brukar tillverkarna vilja följa. Ett av kraven brukar väl vara att tillverkaren inte ska medverka till att ha en billigare sidoförsäljning. Mycket vanlig i Sverige att inte detta tillåts, om inget annat.