• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Söker en bra övervakningskamera för husbil som har 4g och solcell

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej HansErik....

Njaa... Expert var nog att ta i.... Däremot har jag själv inte vetat vad som är bra och köpt "fel" kameror.... Tills jag äntligen hittade rätt.... :twitcy:
Om du går in på Ali Express och skriver.... pin hole door camera.... Så kommer många olika upp....
Jag har en men utan wifi, men det finns de som har wifi...
Idag går alla mina kameror till dvr'n och den har wifi, men Jah har inte brytt mig om att koppla upp den...
Allt sparas ju på dvr's 500gb hårddisk, och där får plats med ca 2 månaders inspelning...
Sen finns det ju door camera med skärm men de är nog inget för mig...

HansErik

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2024
Det blir nog att vi lämnar tillbaka denna deltaco 4g kamera. Det är den enda 4G kamera deltaco har. och har jag haft en lång pratstund med supporten.
Kameran har ingen moln support allting sparas på kamerans minneskort. Både Clas Ohlson och Netonnet sa att den hade månlagringsprenumerationssupport.
En tjuv med kamera kunskap fattar ju detta när han ser att det är en deltaco.
Ska undersöka dörr kameror lite mer som jag fick tips av @muskatten .
Också smart home appen är lite under utvecklad mobilen larmar med pling när det sker någonting framför kameran trycker man då på notifikationen i mobilen så visar inte mobilappen vad som har hänt utan bara ett foto, man måste öppna mobilappen gå in i menyn gå in under playback där har man en tidslinje och scrolla i tidslinjen för att leta upp händelsen relativt till klockslaget när man fick plingen notifikationen.
Lite information bara om någon annan över väger deltaco. Också smart home appen blandar språk taiwanesiska engelska så man får googla vad fan en del grejer är

HansErik

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2024
Provar denna kamera nu dock har den inte 4G. Men där är moln lagring tillgängligt också kameran är lite mindre diskretare. Man får helt enkelt gömma kameran jävligt bra och smart.
Deras app ser precis likadan ut som Deltacos app verkar som företagen har tillgång till samma källkod.

Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag skulle nog valt en med 170-180° objektiv...
Hoppas att den inte är en 2 eller 3 G kamera.... För då blir det problem framöver... ;)
Sen står det ju ingenting om eventuella natt funktioner.... Typ lux mm...
Men det är kanske jag som är för petnoga :eek:
Hur som helst så hoppas jag att den fungera för just dina behov.... Lycka till...;)

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Har man husbil och vill ha övervakningskamera så kan man ju inte ha kameror inne i husbilen som filmar utsidan därför att glaset gör att kameran inte fungerar
Ok, min funkar bra med uv-lysdioderna avstängda, annars kan det bli reflexer i rutan.
Jag har faktiskt mina lysdioder igång ser jag, motorhuven står öppen för tillfället i garaget så det blir väldigt vitt av den.

2024-08-09_22_54_1AAC0379573VMPK.jpg

Det är absolut kolsvart i garaget, men man kan se att lysdioderna är igång på kamerorna.
2024-08-09_22_59_1VC0399558MBLH.jpg

Smidigt med motorkamera så man kan välja vad man vill se.
2024-08-09_23_37_1AAC0379573VMPK.jpg

Senast ändrad:
Toppen