Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Bor där så jag vet hur det är, dessutom används inte blinkers i detta område .
Håller med om att hastighetsbegränsningar ska hållas men tycker att det är fler och fler vägar där det inte är riktigt befogat att ha så låga hastigheter som det är. Det gör nog att folk blir irriterade många ggr och inte håller hastigheten där det är befogat. Titta på alla vägar som är nedsatta till 80 och som är hur fina som helst. Ofta så är hastighetsgränsen vid fd vägbyggen kvar hur länge som helst efter bygget har slutat och det bara är målningen kvar. Eller när det är så att inte skyltningen följer med bygget. De kan ju ha hunnit flera km framåt utan att flytta med skyltningen.
Det är INTE som Polisen säger: Det är farten som dödar!
Det är dom plötsliga stoppen som dödar !!
//Peter
Absolut,
Några delstater i USA höjde sina fartgränser på Highways, och fick ner olycksantalet.
Några tog bort fartgränserna och höjde böterna kraftigt vid omdömmeslös körning.
Fick också ner olyckorna, men de yngre förarna klagade, det blev dyrare för dem än med
det gamla "billiga" bötessystemet.
Jag tror att med vår fokusering på fart så har vi låst in oss,
med våra låga fartgränser och moderna fordon, så har vi börjat syssla med annat bakom ratten än att vara en aktiv förare.
Vi ska sms'a, surfa, ringa, fika, läsa tidningen, peta näsan, m.m.
Fick vi köra fortare skulle vi bli aktivare/bättre förare, tror jag.
Det är INTE som Polisen säger: Det är farten som dödar!
Det är dom plötsliga stoppen som dödar !!
//Peter
Mycket klokt inlägg.. Håller helt med,
Hade velat Tacka en åtta tio ggr men det funkar ju bara en gång!
Så jag gör det så här istället..
TACK !!
Räcker det inte med dom dårar som redan är ute efter våra vägar?
Tommy R
Kan ta ett exempel på dåre, vi åkt E14 Ånge-Sundsvall idag vi blev omkörda av enÖhh..., ja vad svarar man på det..
Jo då, det är fullt tillräckligt !!
Dårar är dårar oavsett hastighet,
En dåre blir ju inte mindre dåre på en 70 sträcka än vad han/hon är på en 90 sträcka..
Kan ta ett exempel på dåre, vi åkt E14 Ånge-Sundsvall idag vi blev omkörda av en
BMW uppskattad hastighet 130-150 tvingade nästan ut mötande till väggrenen.
Skall en sådan få finnas efter våra vägar?
Tommy R
Kanske obligatorisk körkortstest för pensionärer varje år.
Tror många pensionärer skulle få problem att klara sitt körkort en gång till.
Min pappa borde inte köra längre och med den enkla metoden skulle vi få bort honom från vägarna, han anser fortfarande att han kör kanonbra men försiktigare, har ju kört taxi, lastbil och mc i hela sitt liv.