Sv: Roligheter till husbilen med flera bilder
Hej Allihopa,
Kärlek, humor och god mat är viktiga för mig.
Och två saker till som jag har svårt att leva utan:
1. Att hitta på eller ”förbättra” saker som jag kallar för uppfinningar.
2. När jag har kommit på något vill jag dela med mig mina idéer så att andra skall kunna ha nytta av det. Det är det som styr mig i mina insändare.
Tack för all positiv respons. Jag tycker även att det är jättekul att läsa om andras idéer.
Om det är någon som upplever att mina tips har hamnat i fel forum eller att någon upplever dem som reklam, det tycker jag är bara käbbel.
Upplev mina tips som möjligheter, inte ens som rekommendationer. Använd gärna idéerna om ni vill, det är gratis. Men ansvaret är ditt för konsekvenserna, typ felaktig montering, etc.
Det är jättekul om ni har synpunkter på mina idéer och ni vill förbättra dem. Fotsteget som jag är lycklig över, har sina begränsningar. Det kan inte bli hur bred som helst, det skall vara snygg, det är viktigt att det är halkskydd hela vägen. Men det vore bra om ni testar det innan ni börjar kritisera funktionen. Jag har nämnt förut att en fullvuxen kompis som är över 190 cm och väger mer än 150 kg har inga problem att komma upp/ner i hytten.
Svar på frågor:
1. På cykelstället har jag skruvat fast en rostfri plåt 630 x 600 mm 1,5 mm tjock.
2. Jag brukar skölja tanken för att få riktigt färskt och gott vatten som vi kan dricka. Jag har sett hur vattentank kan se ut inuti. Det kan bli avlagringar och gegga som jag inte ens vill tvätta mig i. Det finns kemikalier som dödar bakterier men vi vill undvika använda kemikalier. (Fast å andra sidan finns det värre saker som man sväljer.)
Det kommer mera tokigheter som jag skall fotografera och skicka in, var säker på det. Det värmer mig om jag gör någon glad. Men nu är det snart Jul och vi åker till Orsa för att fylla 65 på julafton (dock inte med husbil) och lämnar datorn hämma.
Med varma (H)Julhälsningar Stefan