Det går nog bra på en husbil som normalt inte går så många mil men är nog tveksamt vid många mil, en åkeriägare som jag känner har uptill lastbilarna budbilar. Det är ca 10 budbilar i drift och alla som haft robotlåda så har lådan utan undantag havererat med stora kostnader till följd så han köper inga bilar med robotlåda mer. Nu ska sägas att det är fordon som körs mellan 40-60 tusen mil så det är inte kompatibelt med en husbil men står man i begrepp att köpa en högmilare så bör man nog tänka sig för.
Om jag skulle köpa en sådan skulle jag nog vilja åka med föregående ägare ett tag, för att se hur han hanterar den, för jag är ganska övertygad
att många av problemen är handhavandeproblem som beror på att man inte lärt sig använda växellådan så som det är tänkt, kanske aldrig läst
instruktionsboken, vilket ju framgår med all önskvärd tydlighet av många frågor på olika forum.
Sedan skulle jag ju gärna se bevis på att servicen på växellådan är gjord som den skall göras, men då blir det nog inte många bilar kvar att köpa?