• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Resan till Ljuset och Värmen

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Är det ingen som använder Google Wallet?
Jag har mina kort inlagda i den appen och har aldrig slagit någon kod med den, oavsett belopp.
Använder jag däremot korten får jag knappa pin regelbundet.
Jag har dock inte testat vid några vägtullar.

Jari.T

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2025
Jag vill bara tillägga att jag inte har något emot bengtic, bara hans negativa intryck han ge som kan nyfikna att få ett skev intryck och därför avstår att våga resan dit
Tråden handlar om hans resa och upplevelser och inte ett sponsrat inlägg för Spanien om han nu får ett negativt intryck av resan ska han då inte förmedla det eller ska han fabricera så det blir bra, fattar uppriktigt inte vad du vill ha sagt med ditt inlägg. Dom negativa intrycken man får av Spanien finns ju överallt på internetwebben var ett tag sugen på att ta husbilen ner men jag avstår.

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Tråden handlar om hans resa och upplevelser och inte ett sponsrat inlägg för Spanien om han nu får ett negativt intryck av resan ska han då inte förmedla det eller ska han fabricera så det blir bra, fattar uppriktigt inte vad du vill ha sagt med ditt inlägg. Dom negativa intrycken man får av Spanien finns ju överallt på internetwebben var ett tag sugen på att ta husbilen ner men jag avstår.
Bra skrivet

Hasse-K

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2025
om man har ett mål att köra till
Resan är mitt mål. Sen har jag ju stått stilla i över en månad på samma plats nu men det beror på att jag har problem med att jag blir hjärntrött. Har vilat upp mig nu och är redo att köra igen. Fört ska jag försöka fixa Christinas panna. Väntar på reservdelar nu.
Christina är en kvinna som jag träffade förra året jag var nere.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Ja Hasse vi har ju haft vädret emot oss och du mer än mej, Mycket det som gjorde att det där med att resa runt kändes jobbigt.
Köpte ju en s-pen den var avsedd för min telefon det stod något om ett batteri vilket inte finns, det skulle ha varit promodellen men det kändes inte så viktigt den är ju 6cm kortare en pro som har ett ladduttag så en sak till att ladda. Det är ju möjligheten att ha den som fjärrkontroll som var lockande.
Sen har jag suttit halva dagen och försökt skriva med den efter många om och men kom jag på att högra delen av tangent bordet inte fungerade ja absolut ingenting fungerade på högra sidan av telefonen.
Det är starka magneter som ska hålla ihop fodralet vilket det inte gör kraften avtar med kvadraten på avståndet. Men det var magneterna som stängde av halva skärmen. Nu var det billigt men ska beställa ett nytt, besvärligt inga magneter ett par kortplatser körkortet måste ju vara med och sen är ju svart den enda färgen oftast.
Ligger en svart telefon i solen blir det nog bortåt 100grader när den blir uppvärmd på insidan också, inget bra för batteriet.
En del har en bit av fodralet genomskinligt och där visas tid datum och sånt, men då måste ju skärmen vara igång och dra ström, enbart för att man inte ska öppna locket.
Ja jag har funderat på wallet har installerat det men det verkar inte fungera, jag har antagligen stängt av något som måste vara på annonser åtkomst till hela telefonen och liknande. Känns som att man är totalt utelämnad om något händer med telefonen.
När jag var inne sist på handelbankens sida fanns det en ny grej att godkänna om kortet, verkar som att de ställen man återkommer som kund till läggs in i en lista som gör att man kanske får slå pinkoden lite ofta i början men att det sen ska vara lite mer sällan. Säkerheten med pinkoden kan ju bli väldigt låg om någon smygfilmar knappsatsen och sen tar kortet.
Undrar hur länge det tar innan vi blir chippade som hundar och katter.
Diskmaskinen har gått sönder eller rättare sagt gjorde den det dagen innan jag for, tänkte att den kanske lagat sej själv men det hade den inte så en skrothög på verandan, ja den går nog att laga men minst 10år gammal och ovanligt märke så jag får gå ner i källaren och hämta en fungerande som jag tog vara på för lika många år sen. Jag har en fungerande microvågsugn där också utifall.

Toppen