Sv: Renovera växellåda Ducato -88
Nu!
Idag tog jag tag i detta och just nu står jag med lådan nedsänkt, kåpan borta och dreven blottade. Har tagit bilder och tänker visa och berätta i detalj hur jag gjorde. Men det får bli sen.
Jag tog bort bakre oljepluggen när jag tömde lådan. Av två orsaker: den såg ut att ha ett litet läckage och jag ville se hur det var med metallspån. En hel del av den varan var det...
Körnslagen på låsmuttrarna ser ut att vara gjorda där dom står nu och det tyder väl på att dom inte har rubbats??? Alltså duger det inget till att försöka dra åt dem mer. Vilket i sig skulle vara ett spännande företag; lådan hänger fritt och man ska hålla med en 32:a på ena axeln och dra med en 32:a på andra. Med 20-26 kg! Hur lyckas man med sånt?
Jag la i fyran innan jag rev den. Törs jag ta bort muttrarna helt och ta bort dreven för inspektion eller kommer det att flyga saker när/om jag gör det?
Och hur gör man med körnslagen, drar man bara ändå eller försöker man bukta tillbaka dem innan man drar?
Tacksam för snabbt svar...
Nu!
Idag tog jag tag i detta och just nu står jag med lådan nedsänkt, kåpan borta och dreven blottade. Har tagit bilder och tänker visa och berätta i detalj hur jag gjorde. Men det får bli sen.
Jag tog bort bakre oljepluggen när jag tömde lådan. Av två orsaker: den såg ut att ha ett litet läckage och jag ville se hur det var med metallspån. En hel del av den varan var det...
Körnslagen på låsmuttrarna ser ut att vara gjorda där dom står nu och det tyder väl på att dom inte har rubbats??? Alltså duger det inget till att försöka dra åt dem mer. Vilket i sig skulle vara ett spännande företag; lådan hänger fritt och man ska hålla med en 32:a på ena axeln och dra med en 32:a på andra. Med 20-26 kg! Hur lyckas man med sånt?
Jag la i fyran innan jag rev den. Törs jag ta bort muttrarna helt och ta bort dreven för inspektion eller kommer det att flyga saker när/om jag gör det?
Tacksam för snabbt svar...