• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Radiostyrt

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt

Jo, det har stått 2 Avid amfibier där. Tror en står kvar.

Nej på axamo har det inte stått några Avid amfiber, däremot har ju ragge en sådan på ragglanda.
Den enda sjöflygkärra på axamo har varit Kurt Blomqvist (kabe).
ber trådskaparen om ursäkt för urspårningen, men det är ju flyg så vi är lite inom området:D

Lars
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt

Då har vi köpt lika. Jag va lite feg och köpte till propellerskydd, fegt va:D

Verkar som masshysteri om detta nu. Beställde också en likadan just nu med kamera och propeller skydd. Klubben borde få provision på dessa inköp. :twitcy::twitcy:
Kanske roligt för en pensionär att leka med inne på vintern. Kanske bli en mer avancerad till sommaren om man får smak på detta. Köpte en gång i tiden riktigt
radiostyrd helikopter som var ganska så stor med glödstiftsmotor. Tror att modellen hette Schlüter. Kom aldrig överens med att kunna flyga den riktigt.
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt

Välkommen i gänget.
Detta med radiostyrt är skitkul, jag leker fortfarande trots åldern.
Är det någon som har en RC-stridsvagn till salu?
Eller något som går att montera Goprkameran på?:D
Ha en fin dag alla.
MVH KEJO
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt

Håkan.
Du är femton år yngre än mig !!
Undrar hur detta kommer att gå ??
Såg demolite filmen på deras hemsida.
Den tycks tydligen tåla en hel del om filmen är sann
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt

Morning
Jag har klippt lite blommor med min, inte så populärt.:D
Men det är skitkul att flyga inne, har beställt en ännu mindre nu:rolleyes:
Men jag ser fram emot bättre väder så jag får testa den stora.
Ha det gott RC-vänner.
MVH KEJO
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt

Kul av dig Kejo som aktiverar oss ev gamlingar i klubben med något att fördriva tiden till. Hoppas det blir fortsättning på rapporteringen om våra strapatser om detta. Som sagt skulle jag få smak för detta är mitt nästa köp inför sommaren en sådan Phantom som du har.
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt

Hmmm
Vadå gammlingar?
Jag är ju 70- eller 60+ jag med:D
Den dan jag slutar "leka" så har jag ingen puls.
Detta med radiostyrt har alltid varit min grej, jag tycker det är toppenkul.
Jag har bett att få Radiostyrt som ett ämnesområde, då blir det lite lättare att hitta likasinnade hoppas jag.
Vi som gillar detta borde fixa en träff , det är ju kul att titta på andras leksaker:D
Jag vet att det finns många i klubben som gillar detta.
Så att träffas vore jättekul, få tipps och ideér.
Vi hörs.
MVH KEJO
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt

Jag skrev "ev" för att inte reta någon. Jag hade mina första radiostyrda båtar när jag bodde i Göteborg vid 17 års ålder. Flamingo,Comet el Carioca och såldes av Wentzels hobby. Satt på dagarna och byggde både mottagare och sändare.
Sen blev det lite,lite flyg men båtar var roliga. Vid 50 års ålder vart det en radiostyrd helikopter som jag tidigare berättat men det gick aldrig bra. Därför tände jag lite på denna makapär som du presenterade. Tror den är lättare att flyga en en riktig helikopter. Jag brukar säga till kompisar hur det är att flyga en modellhelikopter. Det är som att stå på en stålkula på ett hårt marmorgolv och balansera. Det saknas också ytterligare två plan nämligen upp och neråt.
Ha det bra
 
Senast ändrad:

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt

Kommer inte riktigt överens med kalibreringen. Tanken är väl att är den rätt kalibrerad och man ökar med trottelspaken så väl skall den gå rakt uppåt?
Nu går den åt vilket håll som helst. Annars verkar det kul om den kommer att gå dit man vill.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt

Kommer inte riktigt överens med kalibreringen. Tanken är väl att är den rätt kalibrerad och man ökar med trottelspaken så väl skall den gå rakt uppåt?
Nu går den åt vilket håll som helst. Annars verkar det kul om den kommer att gå dit man vill.

Håller med dig.:)

Men sedan kan det vara lite skit bakom spakarna. Förbrukade en propeller igår. Va nog inte så bra att köra ute i kylan när plasten är spröd. Fast det har ju ingen betydelse egentligen hur kallt det är om man låder bli att krascha;)

Laddar om:D
 
Toppen