Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Hej.Jag upptäckte att jag glömt att sälla mig till denna skara.
Xyl och jag har varit uppe i Norrland, lite radioköra har det blivit, delat ut Sorsele till några behövande KJ på Cw, Vi träfade även Sm4FZW med xyl på Polcirkeln där vi körde en del radio, här blev det även KJ cw till några som saknade Jokkmokk.Sedan drog vi vidare mot Kiruna och Björkliden, även här blev det några Qson, Vidare mot Narvik,sedan söderut jag körde en del MS på 2 m och 6 mtr .
Jag har dock ingen fast monterad station i bilen utan släppade med min TS2000X .
APRS finns installerad men norr om Sundsvall finns inga noder.
Vi sitter nu på en camping i Mora och lyssnar på regnet som strilar ner.
73 de Lasse Sm4IVE och Xyl Karin samt Lagotto jyckarna
Är vi fler radioamatörer i HBK än nedanstående:
SM5AWU Göran hemma-QTH Norrköping mobilt QRV med IC706mkIIG och screwdriverantenn i en Bürstner T625
------------------------------------------------------
Hej var hittar man en bra screwdriver ?
Hej,
Hämtar min husbil på onsdag
Nån som har lite bilder på antennplaceringar på husbilen?
speciellt Kv antenn, hur har ni gjort?
73 de SM6TLX Håkan I Uddevalla icom 706mk2g antenn ?
Bil: Hymer 594 swing
HBK 4616 med signal SA6 BRG. När bilen rullar scannas 146,300 till 145,787,5 mhz
Cb-radion "27mhz" är på ch 10 FM=27,075 mhz
PMR-radion är på ch 6 utan subton Subton är inte bra då man kan gå in i pågående samtal som använder annan eller ingen subton, låter då skit och man blir besviken.
Jag finns även QRV när jag är hemma på 2m, 70cm och 11m kanal 10 eller 24usb "FOX178" eller Petter Nicklas