Sv: Rånade!!
Dom har jag monterat på vår bil. En bakom varje hyttdörr och en på varje sida vid garageluckorna. Dom är sedan inkopplade på larmet som jag byggt själv med IR som skyddar hytt och bodelsdörr. En extra diodindikering inne som påminner att utrymmet är larmat när man går upp och en diodindikering vid fotsteget på utsidan. Allt sköts med en fjärrkontroll.
Hej!
Jag funderar på att montera sk parkeringssensorer på bilen. Dom finns att köpa på Biltema för 349 kr. Fyra st ingår. Om man monterar dom i plastkjolarna nertil på bilen med jämna mellanrum och det börjar tjuta i bilen när någon kommer på en meters avstånd, borde vem som helst retirera.
Någon som har monterat detta?
Extra lås och sådant är väl bra men sprutar någon in gas hjälper dom ju inte mot efterföljande kofot. Med sensorer komer ju tjuven inte så nära att han har möjlighet spruta in gas. Jag antar att ett sk skalskydd är något liknande, men verkar det på avstånd från bilen.
Om någon försöker forcera sig in trots allt kan ju ett basebollträ vara effektivt. Eller hickory som han sa, Clintan.
Dom har jag monterat på vår bil. En bakom varje hyttdörr och en på varje sida vid garageluckorna. Dom är sedan inkopplade på larmet som jag byggt själv med IR som skyddar hytt och bodelsdörr. En extra diodindikering inne som påminner att utrymmet är larmat när man går upp och en diodindikering vid fotsteget på utsidan. Allt sköts med en fjärrkontroll.