Sv: rätt eller fel!
En nöjd kund har aldrig betalt för mycket.
En missnöjd kund betalar alltid för mycket.
Som "gammal" Handlare inom fordonbranchen så är det
alltid skillnad mellan inbyte och "begärt" pris för inbytet.
Visst, drömmen är alltid att lagret omsätts flera gånger per år,
men sanningen är långt därifrån, Varför, jo du som kund vill ha så mycket som möjligt för ditt inbyte (naturligt) och betala så lite som möjligt för det nya objektet (också naturligt) Den nya kunden på ditt inbyte tänker lika, så vem ska eventuellt ha vinst.
Jo, det måste bli handlaren som har betalt räntor, uppställningsplats, ev. lokaler och anställda samt han brukar inte bilen som vi gör och därför har han inte nytta och nöje av vår bil.
Så det slutar nästan alltid att Mellanpriset är det viktigaste inte vad jag ger, eller vad jag får.
Sen är det enligt min mening superviktigt att din(min) handlare bemöter mig med samma inställning EFTER köpet som innan jag skrev på kontraktet, gör han(hon, det finns kvinnliga husbilsförsäljare) så är jag på väg att bli riktigt nöjd.
Hoppas inte 1a inlägget blev för tungt.
Ellert
En nöjd kund har aldrig betalt för mycket.
En missnöjd kund betalar alltid för mycket.
Som "gammal" Handlare inom fordonbranchen så är det
alltid skillnad mellan inbyte och "begärt" pris för inbytet.
Visst, drömmen är alltid att lagret omsätts flera gånger per år,
men sanningen är långt därifrån, Varför, jo du som kund vill ha så mycket som möjligt för ditt inbyte (naturligt) och betala så lite som möjligt för det nya objektet (också naturligt) Den nya kunden på ditt inbyte tänker lika, så vem ska eventuellt ha vinst.
Jo, det måste bli handlaren som har betalt räntor, uppställningsplats, ev. lokaler och anställda samt han brukar inte bilen som vi gör och därför har han inte nytta och nöje av vår bil.
Så det slutar nästan alltid att Mellanpriset är det viktigaste inte vad jag ger, eller vad jag får.
Sen är det enligt min mening superviktigt att din(min) handlare bemöter mig med samma inställning EFTER köpet som innan jag skrev på kontraktet, gör han(hon, det finns kvinnliga husbilsförsäljare) så är jag på väg att bli riktigt nöjd.
Hoppas inte 1a inlägget blev för tungt.
Ellert