• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

rätt eller fel!

F

F.d. 12156

Guest
Undrar vad ni tycker om det här! vi har bytt husbil,lämnade våran i går.Och ska hämta hem våran på fredag.Idag kom det hem ett annonsblad från firman som vi handlat med.Och givetvis så tittar ja på vad dom har och priser.Då ser jag att våran står med,och är femtiotusen billigare i helgen.Hur ska man agera? är det rätt eller fel,är det så här det går till.

Känner oss både lurade och dumma.Fast vi kommer att bli "jättenöjda" med husbilen.

/Åse

A

Argos9595

Guest
Sv: rätt eller fel!

Det här vill jag kalla, ren lurendrejeri om du frågar mig.

:mcride:

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

Så är det. Det är ju ändå mellanpriset som är det intressanta. Med ett lägre försäljningspris kanske inbytespriset blivit lägre. Företagen måste ju tjäna pengar så i någon mån är man alltid "lurad"

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det er jo en mulighet å forsøke å prute litt - 50 lapper kan jo komme godt med :D:D:D:D:D

F

F.d. 12156

Guest

Nej! tyvärr så är det östgöta camping i Mantorp.

F

F.d. 297

Guest

Vi kan känna att Ni blivet lite lurad där. Men andra sidan har Ni handlat mycket av denna försäljare innan då tycker vi att han kunde varit lite mera ärlig och sagt vänta lite vi kommer att ha 50 000 rabatt på denna bil i morgon eller i övermorgon så jag kan hålla bilen och ni kommer igen. Men men försäljare är försäljare dom kan sina knep. Men vi vill ha det till att han har lurat dig eller helt enkelt tiget om detta. Jag kan förstå Er att Ni känner Er lurade. Jag skulle bli hel arg och ta med mig bladet Ni fick och försöka mjuka upp försäljaren så ni får det billigare priset.
Kvittar om Ni inte har handlat mycket där förut föresten utan det ända är att han förlorar en kund. Man går ju inte tillbaka dit något mer utan söker sig till en annan husbilsfirma hedanefter. Jag är hård tuff kvinna när det gäller att köpa dyra husbilar samt personbil medan min man är lite snällare av sig. Jag resunerar så här köper man dyra saker såsom en husbil då ska försäljaren vara lite hygglig och ge lite rabatter även om han inte har någon drive. Jag anser att försäljarna ska vara rädda och måna om sina kunder. Dom ska ju enbart vara glada att dom får sälja en husbil. Även om det ska låta att dom också ska tjäna på försäljningen. Men jag resunerar så här dom tjänar så bra ändå så dom klarar sig ändå. Vi har en bra försäljare som det är roligt att handla av. Så nu känner man sig lite bortkommen om man går till någon annan. Vi kände så på Elmia mässan o Kista mässan att när man gick runt och pratade med andra försäljare så kände man att dom var inte riktigt intresserad av en därför man var ny inför dem. Inte alla kanske det var väl att ta i. Men det är viktigt att ha en bra försäljare som man kan resunera med anser vi i alla fall. Rätta gärna oss om vi har fel.

Lycka till med Eran husbil nu

Anita o Risto i Täby

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4754

Guest

Hej.

Det känns lite oetiskt att inte informera om en prissänkning som är så nära förestående och lätt att känna sig lurad och dum. Förmodligen kändes affären rätt när ni gjorde upp avtalet och inbytespriset hade med all sannolikhet blivit lägre med känd rabatt.

Jag hade definitivt pratat med försäljaren och tagit pulsen på honom så man kan lägga tankarna på hyllan...

Lycka till med den nya husbilen!

Mvh
Knausen

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Har man gjort en affär och alla parter känner sig nöjda så är det väl upp till den som ska sälja inbytesobjektet vilket pris företaget vill ha. Är man nöjd med mellanpriset, so what,
ALLA NÖJDA ALLA GLADA
Ha en go kväll:mcride::mcride:

F

F.d. 12300

Guest

om det var så att ni bytte in en bil så är ju mellan priset som är det intresanta jag tror ingen försöker lura er utan det handlar om marknadsföring mellan priset kanske hade blivit detsamma om ni handlat i helgen

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Man gör ju alltid dåliga bilaffärer, så det är inget nytt. Men absolut, ta med dig bladet och kräv avdrag på priset. Om inte annat, så blir det väl nya vinterdäck. Stå på dig!

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Är det eran nya husbil som ni nu har köpt som som rear ut med 50.000:- ? Ta lappen och släng fram den på deras skrivbord och fråga vad dom menar med detta .

F

F.d. 3067

Guest

Hej!

Finns ju en del parametrar i detta vad jag kan se. Är det Er gamla bil som är billigare eller den nya som ni köpt? Är det den nya bilen som har ett lägre pris så kan de vara så att tillverkaren har en drive tillsammans med firman den aktuella helgen, är ju lite samma sak som när klädbutiker har rea på en helg och man köpte på Fredagen en dyr jacka och får syn på att den samma har bara halva priset på helgen.

Visst kan det kännas surt...klart det är ju lite andra pengar när man pratar husbil, men tror att det är viktigt att klämma dom riktigt på pulsen när man gör affär, kanske inte är så lätt. men ett tips kan vara att man får vara beredd på att lyssna med flera handlare, vara beredd på att åka några mil, slå ut dom mot varandra man kanske får åka 100mil men vad är de om man kan tjäna några tiotusenlappar eller kanske ändå mera, är trots allt bra timpenning och en liten mini semester.

Åk till handlaren säg åt han att han går ner yttligare ner 50.000:- på affären eller så blir det ingen affär. Så enkelt är det!!!

Det finns flera som säljer husbilar tro mig, är köparens marknad nu.

Hoppas att ni blir lyckliga med Er nya husbil.

/Gunnar

F

F.d. 12156

Guest

Är det eran nya husbil som ni nu har köpt som som rear ut med 50.000:- ? Ta lappen och släng fram den på deras skrivbord och fråga vad dom menar med detta .
Det är ju det som är så tråkigt!att det är den nya som vi har köpt som dom säljer billigare i helgen.Tycker ju själv att försäljaren kunde sagt något om det här.Men det kanske är så här det går till./Åse

F

F.d. 11293

Guest

prova med att ni för extra tillbehör till eran nya husbil, försäljarn o firman vill ju säkerligen ha en nöjd kund.
Lycka till

:):)

F

F.d. 12300

Guest

Jag har själv fått erbjudandet från öc vilken bil är det som är sänkt 50000 jag kan ej hitta den på min lapp

F

F.d. 25038

Guest

Hej kanske är så att den är 50 tusen billigare vid renköp å inte vid inbyte??!

F

F.d. 12156

Guest

Jag har själv fått erbjudandet från öc vilken bil är det som är sänkt 50000 jag kan ej hitta den på min lapp
Burstner elegance 821,noga räknat så är det väl en prissäkning med 53000 tusen.Vi ska gå in och prata med försäljaren i dag så får vi se hur det går.

F

F.d. 3581

Guest

Greven,
jag skulle blivit oerhört förbannad och känt mig ordentligt lurad....

Mitt utgångsläge till säljaren skulle ha varit - nu häver vi köpet...

ds

F

F.d. 3088

Guest

Snabbvisit från läktaren:cool:

Detta står nog i köpekontraktet, annars kolla med konsumentvägledare
Häva köpet beror på hur lång tid det gått efter att du skrivit på köpekontraktet.
Inom 5 arbetsdagar får du göra det kostnadsfritt. Efter 5 arbetsdagar kostar
det 7% av köpesumman. Om du har beställt en husbil med en del specialutrustning
så det blir svårare för säljaren att sälja den till någon annan kund har han rätt att ta
ut ännu högre skadestånd än 7%...

Gurra

Toppen