Jag hoppas du inte tog det som ett påhopp, det var inte alls min mening.Önskar man vore lika flink med det tekniska som bl a curriepm och JariT så hade nog även jag varit helnöjd med 1095án ;=) Vi har förstått att det antagligen beror på handhavandefel för oss, trots all hjälp vi fick så hittades inte detta fel :=( Varken den auktoriserade Garmin Åf (eller Garmin supporten) eller min vanligtvis ”data”-kunnige hjälpreda lyckades reda ut problemet. (Alltså att Husbilsplatser POI inte syns på kartan efter nedladdning i GPI-format.)
Men påpekandet ”det är lite noga i Garmins "nya" maskiner dvs dom slutar på 5” tyder ju på att det är något speciellt på dessa gps’r som krånglar till det? Hade uppskattat om det fanns en enkel bruksanvisning för detta? Eller står det redan någonstans i den ”berömda boken” exakt hur man ska göra steg för steg? Tacksam för hänvisning i så fall. /J-S
Bara för att förtydliga vad jag menar med "lite noga", det beror på att maskinerna som slutar på 5 har fått ett annat operativ system i sig än dom tidigare maskinerna som slutade på 0. Dom som slutade på 0 var faktiskt lite lättare att hantera men hade andra tekniska begränsningar.
Ang bruksanvisning, så finns det här på forumet men dom är för äldre maskiner, denna bilden kan man man använda ändå:
På Camper 795, 895 eller 1095 så är det viktigt att man kopierar in GPI filen som man laddat ner till POI mappen, jag har endast använt den med bilder och den har funkat utmärkt på alla maskiner jag gjort det på, och det är ett flertal.
Jag jobbar med Garmin och bland annat dessa maskinerna, vi har löpande en diskussion ang utbildning, inte bara när det gäller husbilsfolk utan även andra användare. Tyvärr sprids det ibland rena felaktigheter, dock inte så mycket bland husbilsfolk vill jag påstå. Det är tyvärr en omöjlighet för oss att nå ut till alla. Garmin har en monter på Elmia mässan och hjälper dom som kommer till oss där med frågor och som har problem, ibland kan vi inte hjälpa pga maskinerna helt enkelt är för gamla, men för dom allra flesta som kommer får vi igång maskinerna på det sättet som dom vill igen.