Hej
Ni som är mer batterikunniga än jag. När jag nu har en BMS med bluetooth connection så ser man ju alltid hur mycket man laddar *nice*. Men upptäckte något skumt:
När jag stod still så laddade solcellerna med ca 5A (via BMS/Solcellapp), när jag rörde mig så laddade solcellerna med ungefär 5A. (via solcellens app ) men BMS visade bara 2A. Detta trots att bilen+solcell även borde ladda!??! Noterade samma sak när jag körde kylen på 12v när jag körde då visade bms -10A (dvs. i princip ingen laddning utan bara urladdning)
Jag har en Rimor med deras (i mitt tycke) kassa ellösningar, men kanske finns det någon som kan komma på varför jag bara får in 2A i batteriet när bilen är igång men 5A när bilen har motorn av.
När jag kom hem och satte i laddaren så blev det 10A + 5A från solen = 15A laddning. Så batteriet klarar att ta emot laddningen!
Ni som är mer batterikunniga än jag. När jag nu har en BMS med bluetooth connection så ser man ju alltid hur mycket man laddar *nice*. Men upptäckte något skumt:
När jag stod still så laddade solcellerna med ca 5A (via BMS/Solcellapp), när jag rörde mig så laddade solcellerna med ungefär 5A. (via solcellens app ) men BMS visade bara 2A. Detta trots att bilen+solcell även borde ladda!??! Noterade samma sak när jag körde kylen på 12v när jag körde då visade bms -10A (dvs. i princip ingen laddning utan bara urladdning)
Jag har en Rimor med deras (i mitt tycke) kassa ellösningar, men kanske finns det någon som kan komma på varför jag bara får in 2A i batteriet när bilen är igång men 5A när bilen har motorn av.
När jag kom hem och satte i laddaren så blev det 10A + 5A från solen = 15A laddning. Så batteriet klarar att ta emot laddningen!