• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med Europasim

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Problem med Europasim

Jag har faktiskt funderat på det och jag kanske gör det också. Det låter lite besvärligt att klippa det, dock.

Att försöka förmå Vodafone att byta mitt kort till nano verkar vara en omöjlig uppgift!

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Problem med Europasim

Det finns klippverktyg.
Jag tror att Kjell & CO har sådana.

PS!
image.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Problem med Europasim

Jag gjorde som du sa; jag tog fram morfars 100 år gamla brevsax från Eskilstuna (sådana saxar görs inte idag) och klippte ner det. Lätt som en plätt!

Sweden Mobile E och 4 pluppar! Det kom ett relativt obegripligt meddelande från Vodafone också, så det fungerar. Jag lyckades ändra APN så det blev rätt.

Jappe

PS. Kan man använda Skype eller Viber eller liknande på iPad?
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Problem med Europasim

Internetdelning? Nä. Vågar jag det?

Finns där en annan APN-inställning? Jag hittar ingen förutom till mobildata och den håller sig till rätt inställning där.

Jappe
 
Senast ändrad:

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Problem med Europasim

Internetdelning? Nä. Vågar jag det?

:D

Jag tror att det är den som tömt mitt konto varje gång jag försökt få igång den på min iPhone som jag haft kortet i, det är troligen då den börjat bråka och köra på annat (dyrt!) APN. Gissar jag.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Problem med Europasim

PS. Kan man använda Skype eller Viber eller liknande på iPad?

Visst går det att använda Skype och Viber förutom Facetime som funkar allra bäst.

När Siri kommer på svenska om någon/några veckor med version 8.3 kan du använda röstkommando till det mesta.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Problem med Europasim

Facetime låter konstigt. Vad är det? Är det inte ett internt applegrejs?

För övrigt, Knarrevik. Internetdelning, kräver det en annan APN-inställning någonstans?

Jappe
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Problem med Europasim

Det går även att använda Facetime för enbart röstsamtal. Mycket bra kvalitét på ljudet.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Problem med Europasim

Vad är det mening med Facetime om det bara går att använda mellan ios-enheter? Verkar veligt, tycker jag.

Hur hade det sett ut om Telia exempelvis bara hade tillåtit sina kunder att ringa till Telia-kunder?

Eller har jag missuppfattat det här?

Jappe

PS. Bara krångel hela tiden! Helt plötsligt så har någonting ändrat sig på iPaden. Nu kan jag inte skicka epost med ett konto. Att ta emot går bra!

image.jpg

Kolossalt tröttsamt!
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Problem med Europasim

Efter flera års krångel och bråk med Vodafone så tröttnade Europasim på mina anklagelser om både det ena och det andra och skickar ett helt annat simkort till mig gratis.

Fortsättning följer! Läs om den spännande upplösningen i kommande inlägg i den här tråden! :D

Jappe
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Problem med Europasim

Efter flera års krångel och bråk med Vodafone så tröttnade Europasim på mina anklagelser om både det ena och det andra och skickar ett helt annat simkort till mig gratis.

Fortsättning följer! Läs om den spännande upplösningen i kommande inlägg i den här tråden! :D

Jappe

Grattis! Du har fått en bumling på knä.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Problem med Europasim

Europasim menade att de blivit oskyldigt anklagade för Vodafones "avancerade" affärsmetoder och ville ha stopp på detta! Europasim är bara återförsäljare av Vodafones simkort.

Jappe
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Problem med Europasim

Det är det här kortet de ska skicka till mig gratis. Tyvärr fattas Tyskland och Portugal men Spanien kommer med i april. Det är 3 som ligger bakom.

sim.JPG

Vi får se
va vi gör me de!

Jappe
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Problem med Europasim

Vad är det mening med Facetime om det bara går att använda mellan ios-enheter? Verkar veligt, tycker jag.

Hur hade det sett ut om Telia exempelvis bara hade tillåtit sina kunder att ringa till Telia-kunder?

Eller har jag missuppfattat det här?

Jappe

PS. Bara krångel hela tiden! Helt plötsligt så har någonting ändrat sig på iPaden. Nu kan jag inte skicka epost med ett konto. Att ta emot går bra!

Visa bilaga 97252

Kolossalt tröttsamt!
Det är väldigt ofta som program inte supportar alla OS som finns. Det är ju så med apparna t ex, har du köpt en iOSapp kan du inte installera den på Android eller i en Windowsdator (och tvärtom).
Vad gäller ditt problem med att skicka mail, har det funkat med det kontot tidigare, med samma inställningar? Det kan bero på mycket, varav de flesta orsaker ligger utanför din kontroll, strul på Internet, datorer som ligger nere/är onåbara just då. Testa igen senare, funkar det då?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Problem med Europasim

Jag kan skicka mail med det kontot på datorn och div. nallar utan problem.

Det är bara paddan som krånglar. Jag raderade kontot och installerade det igen med det hjälpte inte. Jag kan ta emot mail på kontot men inte skicka mail.

Det är därför jag håller mig kvar i androidvärlden. Paddan är bra som navigator tack vare ensamrätten på iGoPrimo men resten är "mush" till och från, tycker jag.

Det är som norsken som skulle kolla blinkern på en kompis' bil: "Fungerer, fungerer ikke, fungerer o.s.v."

Jappe
 
Toppen