• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Plats för ölen ?

F

F.d. 52938

Guest
Sv: Plats för ölen ?

:msn_beer:Hej!

Jag köpte en kylväska på GeKå-s för ca300 kr som går på 12v o 220 som funkar utmärkt
till ölkyl,en låda öl "33cl" får plats och då finns ändå plats för lite mer, ex några Tonic.
Ett bra och billigt alternativ.

Mvh Frank:msn_beer::msn_beer::msn_beer:
 
F

F.d. 3067

Guest
Sv: Plats för ölen ?

Hej alla gada!

Mittersta hyllan i kylskåpets dörr ÄR öl hylla, där ryms 6st öl och så fyller man på efter som :spinny: om det inte blir så, utbryter vild strejk!!!! dvs. husbilen kommer inte av gården och hot om odräglig betende på annan plats T. ex. inne på affär kan man göra många spratt som frugan tycker är "skämminga" hi hi

Så hos oss är mittersta hyllan i kylskåpet ÖL hylla. :twitcy::yes:

/Gunnar
 
Senast redigerad av en moderator:

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Inlägg
432
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Sv: Plats för ölen ?

Hej

När jag läser den här tråden, böjar jag fundera på om det är fel mina och makens matvanor.......:swoon::swoon:

Vi är två ölälskande personer i bilen, har ett litet kylskåp och har aldrig upplevt att det saknas plats för öl. Med andra ord, så måste vi ha med väldigt lite mat :twitcy::twitcy:

När jag var yngre, fick jag lära mig att öl ÄR mat. Kanske ett argument som skulle hjälpa när hyllplatserna skall fördelas.......


MVH
Karianne
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Plats för ölen ?

Visserligen är öl både mat och medicin. Tex räcker det med 52 liter öl för att täcka dagsbehovet av b-vitamin.
Men någon kylvara är det inte. Hur många lägger sitt knäckebröd i kylskåpet?
Calle
 

framsidan

FD HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023
Sv: Plats för ölen ?

Visserligen är öl både mat och medicin. Tex räcker det med 52 liter öl för att täcka dagsbehovet av b-vitamin.
Men någon kylvara är det inte. Hur många lägger sitt knäckebröd i kylskåpet?
Calle
Vi äter ju också eller hur. Och vi som äter mycket grönsaker så behöver vi inte 52 (!) Liter Öl.

Öl är kylvara för Öl är färskvara, om det nu är riktig öl
 
Senast ändrad:
Toppen